Wat is er nieuw

Planten advies gevraagd.

Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Ik heb wat aan de planten in het aquarium veranderd omdat ui niet helemaal tevreden ben.
De cryptocoryne petchii (foto 1) heb ik naar voren gehaald (foto2)omdat deze in mijn inzicht toch te klein blijft voor de achtergrond)
De kleine donkere plantjes op de voorgrond heb ik verplaatst naar de rechterkant achter de stenen zodat de niet meer helemaal in het zand staan( op jullie advies).
Nu zoek ik een mooie liefst snelgroeiende plant voor op de kale plek tegen de achterkant op de oude plaats van de cryptocoryne petchii.
Alvast bedankt voor jullie advies en nog een fijne 2e kerstdag.

ps let niet op de verkleuring van het weten ben aan het behandelen tegen witte stip met esha exit en het lijkt aan te slaan.(2e dag nu)
20241226_101246.jpg
20241226_111754.jpg
20241226_111312.jpg
20241226_111413.jpg
20241226_111423.jpg
20241226_111429.jpg

Ik ben persoonlijk fan van de Nymphoides taiwan.
Maar ook de Pogostemon octopus kan leuk zijn op de achtergrond.

Ik heb van beide wel stekjes, als je wilt. Stuur maar een pbtje bij interesse.

Zelf gebruik ik voor achterin vaak een hoge Zwaardplant of Echino.

Bedankt voor jullie ideeën. Weer genoeg om over na te denken. Telkens zie ik toch weer dingen in het aquarium die beter of anders kunnen.
Als er nog meer tips zijn zijn deze altijd welkom. Waarschijnlijk ga ik morgen nog even kijken voor planten. Iemand nog tips voor een goede zaak voor planten in regio Eindhoven. Ik ga nu telkens naar een aquarium zaak in Helmond maar kwa planten heb ik het daar wel gezien.

De meesten kunnen je wel stekjes opsturen. Hoewel in een winkel rondneuzen ook altijd wel z'n charmes heeft...

Kies in ieder geval een plant uit die past bij de sterkte van je verlichting

Ik heb nu mij oog laten vallen op deze plant

Hygrophila siamensis​

Heeft iemand hier ervaring mee?
Screenshot_20241226_142348_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20241226_142645_Samsung Internet.jpg

Bedankt voor jullie ideeën. Weer genoeg om over na te denken. Telkens zie ik toch weer dingen in het aquarium die beter of anders kunnen.
Als er nog meer tips zijn zijn deze altijd welkom. Waarschijnlijk ga ik morgen nog even kijken voor planten. Iemand nog tips voor een goede zaak voor planten in regio Eindhoven. Ik ga nu telkens naar een aquarium zaak in Helmond maar kwa planten heb ik het daar wel gezien.
Ik koop tegenwoordig alleen nog maar invitro bakjes, zodat ik geen ongewenste bewoners krijg.
Hele goede ervaringen met Aquaplantsonline.nl, goed gevulde potjes, tegen een scherpe prijs.

Bedankt allemaal. Ik heb inmiddels 3 potjes besteld bij aquaplantsonline. Voor mij de 1e x dus ben benieuwd. Hopelijk zijn de plantjes snel binnen.

Hou wel rekening met de feestdagen en ze versturen dacht ik op vaste dagen.

Ja dan ben je niet de enige en ik heb het al graag de dag voor het bestellen in huis ;)k

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan