Wat is er nieuw

Planten advies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ami
  • Startdatum Startdatum
A

Ami

Guest
Hallo forumleden

Ik heb nog een vrij kale linker kan in mijn aqua en kom er niet uit betreft plant keuze.
Dacht zelf aan belgisch groen of sterrenkruid, maar toen zag ik ook de pogostemon erectus langskomen en nog div andere soorten.
Ik heb wel liefst een snelgroeier. Heb op dit moment de sessiliflora en egeria najas in mijn aqua betreft snelgroeiers ( dat laatste heb ik drijvend ). Heb t5 verl. met reflectors en drijvers ( hygroryza aristata ).
Verder temp. 24 tot 26 graden, maak gebruik van bio co2 met bakje en voeg wanneer nodig nitraat/fosfaat bij naar 25/2 en maak gebruik van profito.
Heb een foto van 2 weken terug. Daar waar de ludwigia bevind is nu verplaatst naar voren.
Dit ivm licht eisen en de egeria najas is erbij gekomen.
395733aminaas_0_82_img_1523.jpg

Sterrenkruid zou mooi staan als je deze lekker omhoog laat gaan.
Of een mooi stukje hout met daarop bijv. microsorium-windelov vastgebonden.

Wat Peter zegt klopt maar een mooie grote Zwaardplant zal ook heel mooi staan en die zijn vrij gemakkelijk verder en die hoef je niet wekelijks te snoeien.

Kijk ..nu komen de ideeen!

Zou ook mooi zijn, John.

Ja of een hoge mooie Echinodorus met wat rood in het blad.
Gelet op onderhoud is dat makkelijker dan een snelgroeier denk ik.
Of een mooi stuk hout met daarop Javavaren.

Ik ga met John mee, ook omdat je al veel fijnbladige planten hebt...ik heb een Echinodorus Red Rubin, groeit aardig snel met een mooie rode kern...geeft ook meteen wat kleur..

Die met die lange bladeren is een echino en die erachter ook een echino soort heb precies zo ��n aan de andere kant geplant die moet alleen nog groeien. Dus dan heb je links en rechts van de middelste echino twee groot bladerige echino's. Wilde idd een stuk hout, maar dit beperkt mij met het beschikbare ruimte. Heb wel een ornament gezien lijk net echt hout. En volgens de maten zou dat precies passen en dan wilde ik daarop de mini javavaren op binden. Is dit iets?

Denk dat de red rubin te groot wordt voor mijn bakkie.

Ben eruit. Wordt toch de sterrenkruid.
Bedankt voor de idee�n!

Okee....foto's als het erin staat 😉

Aha ok.
Als het goed is komt de bestelling morgen binnen.
En dan moet ik het wel in een emmer weken neem ik aan voor eventueel gif toch?

Paar keer flink uitspoelen en dag/nachtje in emmer en weer paar keer uitspoelen is meestal voldoende.

Normaal zet ik ze dezelfde dag in de bak, maar als het bij garnalen inkomt dan kun je beter 4 a 5 dagen ze in een emmer zetten en af en toe verversen.

Er zitten idd garnalen in de bak.
Emmer met water, hoe vaak verversen?
En gewoon kraanwater? Iets toevoegen?

Keertje of vier en ik voeg niks toe ..gewoon lauw kraanwater.

Ik doe het ook 1x dagelijks en dat een dag of 4 a 5.
Net als Peter eigenlijk.

Ok 4 dagen dus.
Gaat dit eigenlijk voor elke soort plant op.
Moet ik dat bv ook bij een javavaren doen?
En als ik ��n keer per dag ververs, hoeveel dan? De helft?
En moet ik er ook licht boven houden?

Ik weet het "zo veel vragen" 😉
Excuses 🙂

Het zit vaak op snelgroeiers maar wellicht ook op andere dus bij garnalen beter alle planten te spoelen.
gewoon al het water dagelijks verversen.
Hoeft geen apart licht boven de emmer.
Dat je iets vraagt is prima toch, daar zijn we een forum voor hoor.

Ja doe dat bij elke plant die in een garnalenbakje gaat.
De hele emmer verversen..plant er even uit ..emmer leeg...vers lauw kraanwater erin...plant erin terugdoen.
Emmer staat in het licht bij mijn keukendeur...geen extra lampje erboven.

Ok duidelijk allemaal 😉

Moet even een goed plekje vinden, aangezien ��n van mijn jongens niks heel laat 🙁

Zeg je gewoon dat er een kreeft in de emmer zit met hele grote scharen 😀.

Haha denk niet dat hij daarin trapt.
Hij staat soms voor de bak en zegt " visje hmm lekker " 😉

Nou ik vind er wel wat op zeg wel dat het heet is, daar weet hij dan wel weer van af te blijven 🙂.

Hallo

Heb nu de sterrenkruid sinds zondag erin ( na hem 5 dagen in een bak met water gehad te hebben en deze dagelijkse ververste ).
En vraag me af hoe lang het duurt voordat de plant van zijn emerse vorm naar de submerse vorm gaat?
Ik heb de steeltjes ongeveer een kleine cm van elkaar af geplant en daartussen kleibollen.
Ik zie wel dat de randjes van de bladeren wat geel kleuren.

Ik zeg: Doe een mooie rode lotus...die vult binnen een aantal weken de hele hoek 🙂

Ah heb nu de sterrenkruid al.
Eerst even kijken hoe deze aanslaat.
Maar toch bedankt voor de optie, zal ik onthouden 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan