Wat is er nieuw

Planten beginnen te sterven,

• Onderwerp starter Onderwerp starter andy
  • Startdatum Startdatum
A

andy

Guest
Hoi iedereen,

ik heb mijn aquarium nu sinds begin december draaien,
Sinds 4 weken gehele nieuwe planten erin.
Maar nu beginnen deze planten naar mijn idee af te sterven.
Bladeren beginnen hele gaten in te komen. Na 1 nacht is een groot gedeelte van de bladeren gewoon bijna weg.

Ik ben wel continu slakken aan verwijderen.
Ik wil graag deze planten proberen te redden.

Hoe ga ik dit doen.

Ps. Ik heb ook een aantal plantjes in een klein aquariumpje staan om te kweken.

Ik heb geen meetwaardes voor jullie mijn excucus.

Daar HEB je al een Topic over.
Heeft geen zn een nieuwe te openen.

O,jee, Okee. Heb ik het mis. als ik achter het net vis,t.

Ik zou dan mijn water even laten testen bij een lfs als het kan. Je praat wel over veel slakken. ik zou anders het gedeelte dat teveel is uitvangen. Wat wel kan is dat de slakken je planten die niet gezond zijn aantasten en aanvreten.
Normaal pakken ze niet snel gezonde planten, maar dat ligt ook een beetje aan de soort slak.
Zonder waterwaarden kunnen we je moeilijk helpen denk ik.
Voeg je ook plantenvoeding toe?? Planten hebben natuurlijk wel voldoende voeding nodig en soms sterven ze eerst deels af als ze moeten wennen in de beginfase.
Op de foto vind ik alleen die hoge groene plant echt aangetast lijken. Maar ja op een foto zie je het minder goed natuurlijk.

andy zei:
Ik heb geen meetwaardes voor jullie mijn excucus.
Waarschijnlijk zijn er te korte voor je planten, maar zonder waardes compleet gokken.

Het lijkt me verstandig dat je jezelf inleest in het verzorgen van aquarium planten.

nou het gaat zich om de grote in het midden en de plant links.
Dit zijn allemaal kleine gaatjes en de grote plant echt grote gaten.
Ik voeg geen planten voeding toe. Onder de kiezel ligt verse voedingsbodem.
Het zijn als ik het goed heb van dei slakjes met zo'n punthuisje

Puntslakken eten geen planten.
Zitten meer in de bodem.meestal.

Ok ik zal het water deze week laten testen.
Het kan ook niet liggen aan mijn bestand van vissen

3x Goudgourami
2x L101
2x Mickeyplaty
12x Tertra
5x Guppy vrouw
1x Guppy man

Sommige L nummers willen nog wel eens zich te goed doen aan een blaadje maar dat ziet er denk ik anders uit.
Ik zou dus mn waarden eens goed laten testen en vragen of ze de warden willen opschrijven. Ook zou ik zoals Darter al aangeeft zoveel mogelijk lezen over de verzorging van een aquarium en wat er allemaal nodig is voor een gezonde bak.

Ja is goed ik ga me goed inlezen en ik zal de waardes nog plaatsen

Dat is niet van een L nummer.
Is gewoon een tekort voor de plant.

Ja dat klopt Bertus want ik schreef ook al dat dat er waarschijnlijk anders uit zal zien.
Wel hebben enkele L nummers de neiging een keer een blad te pakken bij gebrek aan groenvoer.
Ik gaf deze reactie omdat de TS aangaf dat het niet aan het visbestand kon liggen.
En daar lijkt het gelet op de planten ook niet op nee. Ben benieuwd naar de waterwaarden maar dat er ergens een tekort is is bijna wel zeker.

Wel is het belangrijk dat zoals ik al zei de lfs even de waarden opschrijft ipv opemrkingen te maken als goed of prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan