A
Angelawiersma17
Guest
Hey hoi allemaal! 😀
Ik heb bovenstaande producten aangeschaft en zou graag de natuurlijke wijze willen volgen zoals deze op het forum beschreven staat. Echter las ik ook dingen over de EI methode en dit sprak mij ook aan.. maar toen ik via een site er achter kwam dat ik andere producten nodig ben bij deze methode vond ik de gekochte carbo en profito een beetje zonde om zomaar weg te gooien.
Ook heb ik indicatieplanten gekocht die je volgens de natuurlijke methode nodig bent.
Nu is mijn vraag:
Kan ik een mooi beplant aquarium (Juwel Rio 240) hebben door middel van de toevoeging van Easycarbo, Profito en kleibolletjes (die zitten er al in) En dan i.c.m. de natuurlijke wijze, methode?
De planten:
De planten die er in komen, die ik online heb besteld zijn:
Anubias barteri
Glossostigma elatinoides
Vallisneria spiralis
Limnophila sessiliflora
Lysimachia nummularia
Nymphea lotus rood (lotusknol)
Heteranthera zosterifolia (Sterrenkruid)
Cabomba piauhyensis
Elodea/ Egeria densa (Waterpest)
Hygrophila difformis
Daarnaast heb ik zelf al:
Javavarens
Mos
Hygrophila corymbosa siamensis
Echinodorus soorten
Een cryptocoyne soort
Iets over het aquarium:
Het gaat om een Juwel Rio 240 met twee T5 TL lampen. Ik durf niet te zeggen welke want dit kan ik zo niet zien? De een is rood en de ander is blauw-achtig. (Nu bedenk ik mij meteen de vraag hoe lang dit moet branden en of het voldoende is?)
- Als bodem heb ik zwart zand van de H*rnb@ch.
- Het aquarium is gedecoreerd met stukken wortelhout en een aantal gladde keien.
- Er komen twee externe pompen onder. Een klein potfiltertje voor de stroming en een grote als hoofdmoter, een Eheim 3 professional.
- Het aquarium zal worden verwarmt met een externe verwarming. Een Hydor van 300 watt.
En mijn vissenbestand is (zit nog in mijn oude bak):
15 Diamantzalmen
6 Corydoras Trilineatus
Aantal garnaaltjes
Anatome Helena's
Graag hoor ik tips,trics, wat je zelf zou doen en of ik nog producten aan moet schaffen of juist niet moet gebruiken 😀
Ik heb bovenstaande producten aangeschaft en zou graag de natuurlijke wijze willen volgen zoals deze op het forum beschreven staat. Echter las ik ook dingen over de EI methode en dit sprak mij ook aan.. maar toen ik via een site er achter kwam dat ik andere producten nodig ben bij deze methode vond ik de gekochte carbo en profito een beetje zonde om zomaar weg te gooien.
Ook heb ik indicatieplanten gekocht die je volgens de natuurlijke methode nodig bent.
Nu is mijn vraag:
Kan ik een mooi beplant aquarium (Juwel Rio 240) hebben door middel van de toevoeging van Easycarbo, Profito en kleibolletjes (die zitten er al in) En dan i.c.m. de natuurlijke wijze, methode?
De planten:
De planten die er in komen, die ik online heb besteld zijn:
Anubias barteri
Glossostigma elatinoides
Vallisneria spiralis
Limnophila sessiliflora
Lysimachia nummularia
Nymphea lotus rood (lotusknol)
Heteranthera zosterifolia (Sterrenkruid)
Cabomba piauhyensis
Elodea/ Egeria densa (Waterpest)
Hygrophila difformis
Daarnaast heb ik zelf al:
Javavarens
Mos
Hygrophila corymbosa siamensis
Echinodorus soorten
Een cryptocoyne soort
Iets over het aquarium:
Het gaat om een Juwel Rio 240 met twee T5 TL lampen. Ik durf niet te zeggen welke want dit kan ik zo niet zien? De een is rood en de ander is blauw-achtig. (Nu bedenk ik mij meteen de vraag hoe lang dit moet branden en of het voldoende is?)
- Als bodem heb ik zwart zand van de H*rnb@ch.
- Het aquarium is gedecoreerd met stukken wortelhout en een aantal gladde keien.
- Er komen twee externe pompen onder. Een klein potfiltertje voor de stroming en een grote als hoofdmoter, een Eheim 3 professional.
- Het aquarium zal worden verwarmt met een externe verwarming. Een Hydor van 300 watt.
En mijn vissenbestand is (zit nog in mijn oude bak):
15 Diamantzalmen
6 Corydoras Trilineatus
Aantal garnaaltjes
Anatome Helena's
Graag hoor ik tips,trics, wat je zelf zou doen en of ik nog producten aan moet schaffen of juist niet moet gebruiken 😀