Wat is er nieuw

Planten bemesting

• Onderwerp starter Onderwerp starter SanderGoerami
  • Startdatum Startdatum
S

SanderGoerami

Guest
Hallo ik had een vraag, Als ik Ferropol samen met FloraCarbo gebruik is dat slim of is het overbodig? Ik wil graag dat mijn nieuwe planten goed gaan groeien. Ik heb 2 t5 lampen van 24w erin zitten.

Dit is mijn nieuwe bak (Lido 120):
139647_0_82_img_20140115_131844.jpg

Zover ik weet , zijn het 2 verschillende.

Mits je geen co2 al toevoegt..zou het prima moeten kunnen dacht ik

p.s bepaalde planten zoals de valisineria vinden het niet echt fijn de carbo 😛

Je verlichting is al in orde, zou voor de planten die jij hebt staan eerst kleibolletjes bij de wortels gaan steken als je geen gebruik maakt van een voedingsbodem. Deze zorgen al voor veel voeding bij de stengelpanten. Rode planten zie ik nog niet, dus ijzer is minder belangrijk. Carbo zou ik wel toevoegen en als je planten dan eenmaal geacclimatiseerd zijn zullen deze mooi gaan groeien.

Ik vind het altijd lang zoeken naar planten die het goed doen. In mijn ene bak doet die het weer goed, en in de andere komt die weer beter uit de verf. Het is altijd even zoeken welke planten het beste bij je bak passen. Maar als je aan de standaard voorwaarden voldoet voor een plantenbak, dus Co2, licht en water/bodemvoeding moet het in de regel goedkomen.

Succes

Dit zijn snelgroeiende stengelplanten die het meeste uit het water halen. Kleibollen is dan niet echt nodig. Wel zorgen dat er voldoende voeding in je bak aanwezig is voor de planten.
Ik kan moeilijk zien of je nu 2 of 3 soorten hebt maar meer de planten als jvavaren en crypto s willen graag een kleibol. Deze nemen de voeding namelijk voornamelijk op via de wortels. Dat zijn dus ook moerasplanten.
Zonder co2 wel carbo geven want met jou bak is dat denk ik wel nodig en niet telang de verlichting aan. Rond de 8 a 9 uur denk ik.Als je langer belicht krijg je vrij snel voedseltekorten namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan