Wat is er nieuw

Planten bewaren in een emmer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alex D
  • Startdatum Startdatum
A

Alex D

Guest
Ik heb een vraag over het bewaren van planten in een emmer.

Ik ben momenteel namelijk bezig met het maken van een meubel voor mijn Lido 120 die er hopelijk zo snel mogelijk komt te staan 😀
In voorbereiding daarvoor heb ik al wat planten staan in een emmer, dit is voor een deel snoeiresten van mijn andere aquarium en planten+ javamos die ik heb kunnen krijgen via iemand anders, alles bij elkaar behoorlijk wat. Deze zitten inmiddels anderhalve week in de emmer op ongeveer 17 a 18 graden met een lichtje erboven. De planten zien er allemaal nog goed uit, maar er begint inmiddels wat groen (algen?) aan het oppervlakte te verschijnen. Helaas heb ik het momenteel erg druk dus gaat het nog wel een paar weken, misschien wel 3 weken duren voordat ik mijn meubel en Lido gereed heb voor de planten.

Gaat dit problemen opleveren voor de planten? Moet ik korter licht geven ivm de algen, of zullen deze met een regelmatige waterwissel verdwijnen? Of doe ik iets helemaal fout met het bewaren van planten en kan ik beter mn meubel zo snel mogelijk afwerken? 😉

Door dat licht gaan de planten meer voeding vragen wat er niet is waarschijnlijk. dat gaat algen geven. Groene alg kan duiden op po4 of co2 tekort.
Zoveel weken in een emmer zal dan ook best een aanslag op de planten zijn.

Deels wel want daar krijg je niet echt alle voeding mee natuurlijk.
Althans vaak niet voldoende. Misschien het licht erboven weg doen?? Altijd lastig om zoiets op afstand te bepalen want je bent afhankelijk van hoeveel licht erboven staat en hoelang en eventueel buitenlicht dat er nog opvalt.
Zelf laat ik ze nooit langer dan een dag of 5 in een emmer staan.

jessicapilon zei:
Deels wel want daar krijg je niet echt alle voeding mee natuurlijk.
Althans vaak niet voldoende. Misschien het licht erboven weg doen?? Altijd lastig om zoiets op afstand te bepalen want je bent afhankelijk van hoeveel licht erboven staat en hoelang en eventueel buitenlicht dat er nog opvalt.
Zelf laat ik ze nooit langer dan een dag of 5 in een emmer staan.

Een paar dagen terug heb ik nog wel een dagje het licht uitgezet, maar dat heeft niet echt effect gehad op de algen. Het staat wel in een kast dus echt zonlicht pakt de emmer niet. Is het goed om het twee dagen uit te zetten en dan een flinke waterwissel te doen?

Planten in een emmer bewaren is erg slecht voor de planten. Alleen die de
delen die nog voldoende licht krijgen gaan het redden. De rest sterft af, meestal binnen een paar dagen.

Hobbygroet,
Jos Hut

Zal ik ze er snel uithalen, bewaar ze zo altijd. Hoornblad, Cabomba, waterpest.

Groeit gewoon door,hier.

Het gaat hier om 4/5 weken dacht ik?

Zou inderdaad kijken of je iets anders kunt regelen.
Iets waar je ervoor kan zorgen dat er wat meer licht de bulk van de plant bereikt?
Grote plastic doorzichtige bak oid..

Ik zal inderdaad eens kijken of ik ze iets deftiger kan bewaren, tot nu toe zien ze er in elk geval niet slecht uit dus hopelijk weet ik ze allemaal nog te redden.

In elk geval bedankt voor de tips!

Je had toch nog een andere aqua?
Daar kan je ze (lijkt mij) ook wel in doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan