Wat is er nieuw

Planten bewaren tijdens verhuisen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JasmijnW
  • Startdatum Startdatum
J

JasmijnW

Guest
Hey,
Wij moeten binnenkort terug verhuizen van usa naar Nederland, en helaas moet ik mijn aquarium verkopen. Ik zou wel weer een nieuw aquarium willen beginnen in het nieuwe huis.
In dit aquarium heb ik best veel aantal planten die ik eigenlijk wel graag op een manier zou willen bewaren totdat ik een nieuw aquarium kan beginnen.
Denken jullie dat er een manier is om de planten levend te houden voor (waarschijnlijk) een paar weken buiten het aquarium? Dankjewel alvast 🙂

IK denk dat je dan eerst na moet gaan of het wel is toegestaan om planten in te voeren in nederland.
Voor vervoer gewoon in wat vochtig toilet papier of zo wikkelen zodat ze niet uitdrogen
Daarna denk dat je ze wel een tijdje in een grote emmer hier in nederland in leven kan houden

Ik denk dat buiten de vraag om of het mag het voor weken erg lastig wordt want ze hebben licht en water nodig en voeding. Hoe wil je ze dan meenemen naar Nederland? Voor enkele dagen kunnen ze in vochtig plastic worden verpakt net als bij het versturen maar dat kan niet voor een lange duur.

Misschien een idee om een goedkoop 2ehands bakje te kopen op marktplaats waar ze in kunnen? En een luchtsteentje of klein filter erin voor wat stroming. Dan hebben ze wat licht en kan je ze ook voeding geven.

Eerst idd ff checken of je jouw planten zomaar mee kan nemen of dat de douane daar een stokje voor gaat steken. Wellicht, ook ivm de ruimte die 't kost, is het goedkoper/praktischer om hier nieuwe plantjes te scoren. Via marktplaats of dit forum kun je vaak voor een spotprijs aan hele bossen planten geraken.

Kan je je planten niet gewoon verkopen? Omdat je op die manier een beetje geld creeert om daar in NL weer planten van te kopen? Want ik denk echt niet dat je ze mee mag nemen eerlijk gezegd.

Erg bedankt voor alle reacties! Ik had niet door dat het misschien niet mocht op het vliegtuig. Ik verkoop ze dan inderdaad wel en koop nieuwe in nederland 🙂

Ja alles is aan regels gebonden tegenwoordig en dat is ook wel te begrijpen in dit geval. Er is hier keus genoeg dus dat is het probleem niet.
Succes alvast met de hele onderneming.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan