Wat is er nieuw

Planten bij vuurkeelcichlide

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuurgarnaal96
  • Startdatum Startdatum
V

Vuurgarnaal96

Guest
Hallo mensen,

ik wil een ander visbestand waardoor ik alles leeg ga halen en het aquarium opnieuw ga inrichten. De bedoeling is om een koppeltje vuurkeelcichliden met een harem zwaarddrager te houden in een rio 240. Er komt een combinatie van filterzand en grind in en ook kienhout.
Nu weet ik alleen niet wat voor planten hierbij kunnen. Sws wil ik de groene lotus, iemand nog meer idee�n die redelijk biotoop correct zijn?

'Biotoopcorrect' kun je eigenlijk wel vergeten.

Planten die een aardige kans van slagen hebben bij cichliden die niet al te zachtzinnig om gaan zijn javavaren (Microsorum) en Anubias. Echinodorus blijkt ook nog wel eens succesvol. Een lotus daarentegen komt over als v��l te fragiel.

Die lotus ziet er eigenlijk prima uit. Misschien toch het proberen waar.
Maar blijft dat de andere genoemde opties een stuk meer kunnen hebben.

Okee, bedankt voor de tip, ga het toch maar proberen dan 😉

Dat hout is ook zo om de Lotus heengelegd dat deze graafmachientjes andere plaatsen moeten zoeken om zich uit te leven. Het ziet er wel mooi uit in ieder geval.

Hobbygroet,
Jos Hut

Ik heb wel ooit een lotus gehad in een M-A cichlidenbak (o.a. vuurkeel). Ik had denk ik te weinig licht de lotus ging namelijk alleen maar naar de oppervlakte. Hele oppervlakte al snel vol met drijfbladeren en de bak dus alleen vol met "slingerende slierten". Eigenlijk was het effect wel geinig!

Misschien was het een anders soort, de lotus in mijn huidige roofvissenbak krijgt namelijk ook amper licht maar schiet niet omhoog...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan