Planten doen het heel slecht


P

Peter76

Guest
Ik krijg mijn probleem met planten niet opgelost. Zoals je kan zien gaan mijn planten dood. Op de waterpest na.
20170316_210652.jpg
20170316_210659.jpg
20170316_210716.jpg
20170316_210711.jpg
 
Tja. We zullen wel wat extra info willen.

Wat zijn de waterwaardes. pH, KH, nitraat, fosfaat, evt ijzer.
Welke meststoffen gebruik je nu al, en hoeveel.
Wat voor licht heb je, en hoe lang.
 
Ph=7 kh=4 no2=0 nh4/nh3=0 gh=11 no3=12,5 po4=2. Dit zijn de testen die ik in huis heb,allemaal druppel testen. Ik geef nog easycarbo 4ml/dag en 20ml profito/week. Licht heb ik led verlichting die branden van 13.00uur tot 22.00uur.
 
Is die grote plant op het hout (bovenste foto s) wel een echter aquariumplant? Wat me wel opvalt is een vrij hoge kh.
 
ok bedankt,ga ik hier niet vinden,verkopen ze niet. zal eens op zoek gaan.
 
die grote planten die plekken vertonen,zijn die nog te redden of zijn die verloren,neem aan als ik blad verweider dat er niets meer aankomt. die bladeren zijn toch verloren he
 
gewoon onderaan aan de plant afdoen of juist onder het blad zodat stengel nog blijft staan
 
Zelf haal ik hem onderaan eraf want een kale stengel heeft ook geen meerwaarde denk ik;)
 
Gebruik je ook een voedingsbodem onder het grind?
Dit zorgt voor een goede start van de plantengroei, als de rest van de waardes goed zijn groeit het vanzelf vol....
Je kan ook wekelijks JBL ferropol gebruiken, hier heb ik hele goeie ervaringen mee.
 

Terug
Bovenaan