Planten gaan dood door verlichting

Y

Yorick!

Guest
Mijn planten gaan kij slecht als ik planten koop gaan de meeste al snel dood ik gebruik klei bollen voor op de bodem en vloeibaar voor de bladeren maar ik vind het licht niet mooi en brand aardig zacht + planten krijgen tewijnig licht iemand mij een site kan geven met een perfecte lamp voor op het aquarium van 60 cm wat helpt inverbant met de planten die dood gaan en niet goed gaan.
 
Welke planten zijn het?
Wat zijn je waardes?
Hoe warm is net water?
Welke vissen zitten erin?
 
KLeibollen voor de bodem? Dan heb ook moerasplanten?
Anders heeft klei geen zin.

Wat voor vloeibaar geef je?
Foto van je bak.?


Perfecte lamp voor 60 cm?? Heeft weinig met licht te maken, bij mij groeien ze ook in het donker(duister).
 
Welke planten heb je dan ???
 
de soort planten weet ik niet er zat al een ledstrip in toen ik het kocht

ik 6 neon tetras
3 platys 5 jongkjes
koppel pauwooggrondel
2 indische modderkruipers
1panda garra
1 ancistrus


en wou mss nog een koppel gekuifde dwergcichlide
foto's komen nog
 
Beetje lastig advies geven zo,ben benieuwd naar de foto's.
Er zijn planten die bovenwater gekweekt worden en in het aquarium zich eerst nog moeten aanpassen,dan verliezen ze hun oude bladeren waardoor het lijkt dat ze doodgaan maar is een normaal proces bv.
Misschien heb je hele moeilijke planten die echt bepaalde omstandigheden nodig hebben zoals veel co2 omdat ze het anders niet doen.
Er worden ook vaak planten verkocht die niet geschikt zijn voor het aquarium maar in de winkel toch tussen de aquariumplanten staan.
 
dit is idd een gevalletje "mijn auto doet het niet, en hij is groen"
 
Vaak moet een plant wennen aan de nieuwe omgeving en sterven ze vaak deels af of worden ze minder. geef je ze wel de kans te herstellen of haal je ze er te snel uit misschien??
Met een foto kunnen we zoals al eerder aangegeven wat meer zeggen denk ik.
 
Terug
Bovenaan