Tiemo2203
Active member
- Lid geworden
- 27 oktober 2016
- Leeftijd
- 26
- Welke planten betreft het?
Het gaat om Vallisneria, cryptocoryne undulata, anubias ( 1 grote en een nano variant) en Ludwigia repens.
- Hoe lang staan je planten al in het aquarium? En hoe lang heb je het probleem al?
Alle planten staan al ruim een jaar in me bak, uitzondering voor de ludwigia repens deze heb ik sinds 3 maanden.
- Heb je een voedingsbodem? Zo ja, hoe oud is deze?
Ik heb een turf bodem toegevoegd aan me bak dit is zo'n 2 jaar geleden bij het opstarten, voor de rest is de bodem van zand.
Mijn bak is 60x40x40 en er hangt een philips T8 TL-buis van 15Watt boven, deze staat gemiddeld 10 uur per dag aan. De temperatuur in me bak is altijd 25/26 graden, ik ververs mijn water ongeveer 1x per 2 weken voor 1/3.
Ik voeg gewoon kraanwater toe. De stroming in mijn bak is niet bijzonder, ik heb een Superfish Aquaflow 100 en dat is de enige stromingsbron in me bak. Verder heb ik op me kienhout hier en daar wat draadalg
(Hoogstwaarschijnlijk door gebrek aan CO2).
Wat ik wil gaan doen is beginnen met Bio CO2 en dan een omgekeerd bakje, ik heb al bereking gemaakt hoe groot etc.
Verder wil ik root-taps gaan maken, en bij de winkel een flesje met ijzer kopen.
Bij de CO2 bemesting wil ik zo'n bolletje halen die blauw en groen kleurt om het CO2 gehalte te meten.
Als ik dit voor elkaar heb, zou ik dan voldoende voeding licht en CO2 hebben voor mijn planten?
Groetjes Tiemo