Wat is er nieuw

Planten groeien goed , hoe kan ik die stekken

ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Leeftijd
73
Weet niet of de term stekken op water planten van toepassing is maar u zal wel begrijpen dat ik bedoel dat ik deze wil vermeerderen. r Hoe doe ik dat. De bedoelde plantjes zijn ondertussen tot aan het water oppervlak gegroeid en nou zou ik die gewoon een stuk willen inkorten en wat ik er afhaal ergens anders planten. Kan dat? en mag ik er bvb 20 cm afknippen en elders planten of is het gewoon het kopje dat ik er moet uitknippen en planten? Op de foto zijn ze nog niet groot maar ondertussen dus wel 🙂 het gaat over de groene plantjes rechts
20210121_171025.jpg

Je knipt het bovendeel eraf en her-plant die! Zo simpel is het. Het onderstuk zal ook weer uitlopen. Zo vermeerder je dus. Na verloop van tijd kan een plant aan de onderkant minder mooi worden. Ook hier geldt, bovendeel afknippen en her-planten het minder mooie onderstuk verwijderen. Dit gaat werken voor veel planten. In ieder geval voor die ik zie in jouw bak. Behalve voor het naaldgras, dit vermeerderd door uitlopers. Uiteraard kan je dit wel kortwieken. De planten aan de linkerkant van je bak kan ik niet goed beoordelen omdat ik ze niet goed kan zien.

Dak voor de vraag en antwoord ik zat met exact zelfde plant en zelfde vraag 👍

Thanks vr het antwoord . rechts staat eigenlijk de zelfde beplanting en t rood ding is plastic maar dat gaat er uit eens ik de scheutjes verplant heb
Het naals gras begint inderdaad iet of wat uit te lopen maar zal nog wel effe duren hier ik moet gaan snoeien

die groene met de 'etages' is Limnophila Sessiflora trouwens, dan kun je makkelijker info erover opzoeken.

👍 klinkt inderdaad beter als die groene 🙂

Planten met een centrale steel kan je over het algemeen in korten en herplanten.
er zijnook veel planten die stekjes krijgen somminge los aan een uitloper ander rondom de moederplant die laaste kan je voorzichtig uit elkaar trekken en herplanten

Thanks Bart, We houden ze in de gaten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan