Wat is er nieuw

Planten in water

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Kan ik planten uit mijn aquarium die ik opnieuw ga opstarten bewaren in een emmer met water voor een week ongeveer. Of gaan ze dan dood. Ik heb namelijk een mooie grote echinodorus bleheri in mijn bak, hij zit wel onder de alg, maar als ik nou de extreme alg bladeren eraf knip, zou die het overleven?

Geen probleem, je kan ze ook bewaren in wat oud aquariumwater, dan krijgen ze nog wat voeding ook.

Ik zou de emmer wel op een lichte plek zitten.

Zoals al gezegd een goede lichte plek zoeken en een heel klein beetje voeding of aquawater gebruiken. Ik zou alle bealgde bladeren in elk geval al weghalen.

elf zou ik anders na enkele dagen het water even verversen. Vooral met de warmte is dat denk ik beter en het kan in elk geval geen kwaad.

Ik zou de emmer eerst twee dagen in het donker zetten dan heb je veel kans dat je je algen kwijt bent... :!
Na een paar dagen inderdaad even verversen en op een plek met meer licht maar geen directe zon...

en de stukken kienhout en filtermateriaal, kan ik dat uitkoken en weer gebruiken?

Kienhout zou ik niet uitkoken hoor, da's niet goed voor het hout. Filtermaterialen even afspoelen lijkt me ook wel voldoende

filtematerialen kan je uitkoken.

hout zou ik gewoon in kraanheet water spoelen en even goed borstelen.

hoe gaan de algen dood van het kienhout dan

Hout ga ik gewoon te lijf met de hoge drukreiniger.
Even 120 bar er over en alles is weg.
Wat het plus punt is als er dan plekjes zacht zijn geworden zijn die ook ineens weg.

😀 Dat is waar, maar dan weet je wel ineens of je hout nog goed is voor de aquarium wel.

Vaak kun je het alg wel van het hout borstelen of met een schuursponsje ze verwijderen. Als je dat kookt dan gaat het hout kapot en verliest het deels zijn functie ook. Filtersponzen zou ik niet uitkoken vanwege algen want dan is de bacteriecultuur daar kapot en kun je deze opnieuw laten indraaien. Gewoon licht uitspoelen is voldoende.

Hout even insmeren met carbo kan vaak ook helpen.

Filtersponzen zou ik niet uitkoken vanwege algen want dan is de bacteriecultuur daar kapot en kun je deze opnieuw laten indraaien

Ik moet hem toch weer opnieuw in laten draaien. Maar heb het een tijdje in heet water gelegd, en daarna afgespoeld.

Ja dan maakt het niet uit maar zelf kook ik ze nooit uit maar spoel ze enkel licht uit. In dit geval maakt het dan niet zoveel uit als je rustig de bak weer laat indraaien.

ja de pomp ligt meer als 2 weken stil, dus lijkt me dan wel nodig, maar heb alles ook al uitgespoeld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan