Wat is er nieuw

Planten kopen op de Vivariumbeurs

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
Ik heb dit bericht ook in het topic over de Vivariumbeurs zelf geplaatst, maar voor de zekerheid ook nog even hier 😉

Misschien overbodig om te zeggen, maar ik doe het voor de zekerheid toch maar even.

In de voorgaande jaren is gebleken dat veel van de aquariumplantjes die je op het Vivarium koopt, behandeld zijn met gif.
Helaas zijn er veel mensen geweest die dit niet wisten en hierdoor veel garnalen hebben verloren.

Wat betreft nieuwe planten en garnalen/sakken:

Week de planten minimaal een week in een aparte emmer die je dagelijks in het geheel ververst met schoon water.
(dit geldt uiteraard ook voor planten die niet op de vivarium zijn aangeschaft)

En daarna is het genieten van je mooie plantjes en zijn de garnalen er ook blij mee 😀

Dat is inderdaad een goede richtlijn voor alle aangeschaft planten.

Nog even een toelichting,

In sommige LFS wordt geen gif gebruikt, bijvoorbeeld Coenen in Best en de Lfs hier in Hintham. Vandaar dat je er bij hen wel wat gratis slakjes bij krijgt 😉
Hoe dat in andere LFS's bij anderen in de buurt is dat weet ik niet.

Maar in elk geval, vaak kopen mensen net wat meer op een beurs, omdat ze vaak net wat voordeliger zijn en je er misschien voor gespaard hebt.
En het zou toch zonde zijn als je net je nieuw aangekochte garnalen verliest door de nieuwe planten, of een bestaande groep doordat je er planten bij zet.

Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen in elk geval😉.

Het risico blijft, waar het gif ook wordt toegevoegd, dus een gewaarschuwd mens........ etc.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan