Wat is er nieuw

Planten laten blaadjes los

• Onderwerp starter Onderwerp starter komvissendan
  • Startdatum Startdatum
K

komvissendan

Guest
ik heb zoals in onderstaande filmpje co2 toegevoegd in mijn aquarium.

Maar nu laten de planten hun blaadjes los. Is dat een te kort aan voeding? Of moeten de planten wennen aan nieuw blad en laat het oude daarom nu los?

[PARSEHTML]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/sw4FBwEUMFM" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/PARSEHTML]

ik heb zoals in onderstaande filmpje co2 toegevoegd in mijn aquarium.

Maar nu laten de planten hun blaadjes los. Is dat een te kort aan voeding? Of moeten de planten wennen aan nieuw blad en laat het oude daarom nu los?

[PARSEHTML]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/sw4FBwEUMFM" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/PARSEHTML]
Om precies aan te kunnen geven waar het probleem ligt is het nodig dat we weten wat je waterwaardes zijn? (Gemeten met liefst een druppeltest) Hoeveel licht (intensiteit) geef je op welke planten? Hoe lang draait je bak? Gaat het om nieuwe planten of al langer in de bak aanwezige planten? Welke bladeren laten los, zijn dit de onderste bladeren?

Kan veel oorzaken hebben en in de meeste gevallen de overschakeling van emersed naar submersed.
Kan ook een voedingstekort zijn omdat je zelf al aangeeft dat de planten flets zijn, en dan met name micro's.
en opbouwende kritiek: Jammer dat je niet meer gedegen onderzoek hebt gedaan over CO2 in een aquarium :sorry:
Er zitten nogal wat verkeerde aannames/uitleg in.

Om precies aan te kunnen geven waar het probleem ligt is het nodig dat we weten wat je waterwaardes zijn? (Gemeten met liefst een druppeltest) Hoeveel licht (intensiteit) geef je op welke planten? Hoe lang draait je bak? Gaat het om nieuwe planten of al langer in de bak aanwezige planten? Welke bladeren laten los, zijn dit de onderste bladeren?

poeh, hoe meet je licht intensiteit? en ik ga kijken welke bladeren het zijn.

Kan veel oorzaken hebben en in de meeste gevallen de overschakeling van emersed naar submersed.
Kan ook een voedingstekort zijn omdat je zelf al aangeeft dat de planten flets zijn, en dan met name micro's.
en opbouwende kritiek: Jammer dat je niet meer gedegen onderzoek hebt gedaan over CO2 in een aquarium :sorry:
Er zitten nogal wat verkeerde aannames/uitleg in.

Thnx! zie het niet als kritiek hoor haha. Ik ben beginner dat zeg ik ook in meerdere video's. Wil graag de fouten die ik maak delen en weer rechtzetten in een latere video. Als je mijn verkeerde aannames kan aangeven. of even aangeeft waar ik meer onderzoek naar moet doen. Komt dat in een update video. Ik waardeer het alleen maar als we met elkaar de hobby een beetje beter maken 🙂 !

Nu is het wel zo dat sommige mensen gelijk gaan schelden en echt lelijk reageren. Maar daar zit volgens mij niemand op te wachten haha. Daar doe ik dus ook weing mee

thnx in ieder geval nog voor je feedback en fijn avond!

poeh, hoe meet je licht intensiteit? en ik ga kijken welke bladeren het zijn.

Je weet welk merk verlichting die je hebt? Dan kan je, als je een beetje verlichting hebt, in de specificaties zien wat je verlichting vermag. Je hoeft het niet te meten maar dan hebben we een idee hoelang en met welke intensiteit er belicht wordt. Dan kan erg belangrijk zijn.

Ik heb wat stukjes van de video gezien en zie dan dat je een luchtpompje in de bak hebt? Hou er rekening mee dat dit extra beweging van het oppervlak geeft waardoor je snel toegevoegde co2 kan verliezen en dat is een beetje zonde denk ik 😉
Maar goed, zoals ik al zei heb ik niet de gehele video gezien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan