Wat is er nieuw

Planten ontsmetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zeemeermin
  • Startdatum Startdatum
Z

Zeemeermin

Guest
Hallo allemaal,

Ik hoop dat het geen domme vraag is, maar moet ik de planten ontsmetten voordat ik ze in het aquarium doe of is dat niet nodig?. Zo ja, hoe moet dit? Heb wel eens gehoord dat mensen dat met bleekwater doen, maar dit lijkt mij niet zo' n goed idee.

Alvast bedankt!

Groetjes Michelle

Eventjes in een oplossing Halamid (verkrijgbaar in poedervorm bij de Boerenbond/Welkoop) plaatsen is een optie. Of eerst tijdje in andere visloze bak plaatsen zodat eventuele parasieten geen gastheer meer hebben en daarna pas in je hoofdbak doen.
Echter denk ik dat de meeste mensen ze gewoon na goed afspoelen in hun bak plaatsen... 😀

Ik heb mijn planten zelf nog nooit afgespoeld 🙄
En heb dr dan ook geen (zichtbare) probleme mee gehad. T is niet dat ik te eigenwijs ben maar ik heb daar nooit over nagedacht dat dat wel eens een goed idee kan zijn..

Patries zei:
Eventjes in een oplossing Halamid (verkrijgbaar in poedervorm bij de Boerenbond/Welkoop) plaatsen is een optie. Of eerst tijdje in andere visloze bak plaatsen zodat eventuele parasieten geen gastheer meer hebben en daarna pas in je hoofdbak doen.
Echter denk ik dat de meeste mensen ze gewoon na goed afspoelen in hun bak plaatsen... 😀

Oppassen met dit soort antwoorden. Hallamid-d is vergif,ook voor de mens.
Niet een goedje wat je zo ff toepast.

Daarvoor zet ik er ook bij in een OPLOSSING met Halamid daar worden veel dierenverblijven mee ontsmet en in een verdunning kan het niet zoveel kwaad. Maar je hebt wel een beetje gelijk natuurlijk want het is niet zo heel onschuldig bij verkeerd gebruik.

Bij mijn tropische bakken heb ik dat ook nooit gedaan en inderdaad nooit problemen mee gehad maar bij de gevoelige vissen die ik nu heb moet het wel.

In principe moet gewoon goed afspoelen voldoende zijn.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Heb ik weer wat geleerd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan