FvdP
Well-known member
- Lid geworden
- 23 mei 2018
- Leeftijd
- 42
Hallo,
We komen er nog niet helemaal uit qua planten.
Er zijn ZOveel planten beschikbaar dat het lastig is om te kiezen wat we nu precies willen.
Daarom wilden we gewoon beginnen met een planten pakket van APO en dan later langzaam maar zeker aanpassen naar smaak.
Alleen de vraag is, welk pakket van APO is het beste te nemen voor onze situatie.
https://www.aquaplantsonline.nl/planten/aquariumplanten/planten-sets
•Aqua is 150x50x60 cm en ±450 liter
•Er komen regenboog vissen in met normaal kraanwater, GH ongeveer 10-11
•Bodem is zwart aquasand van de hornbach
•Geen voedingsbodem, wel capsules van @tuinkabouter om bij planten te kunnen steken
Het liefst heb ik een planten pakket met zoveel mogelijk planten die voeding uit hun blader opnemen i.p.v. via de wortels.
Dit omdat we geen voedingsbodem hebben.
Ik heb zelf geprobeerd per pakket te kijken welke planten niet perse een voedingsbodem nodig hebben maar dit is bijna niet te vinden.
Vandaar mijn beroep op jullie.
Alvast bedankt voor het meedenken!
We komen er nog niet helemaal uit qua planten.
Er zijn ZOveel planten beschikbaar dat het lastig is om te kiezen wat we nu precies willen.
Daarom wilden we gewoon beginnen met een planten pakket van APO en dan later langzaam maar zeker aanpassen naar smaak.
Alleen de vraag is, welk pakket van APO is het beste te nemen voor onze situatie.
https://www.aquaplantsonline.nl/planten/aquariumplanten/planten-sets
•Aqua is 150x50x60 cm en ±450 liter
•Er komen regenboog vissen in met normaal kraanwater, GH ongeveer 10-11
•Bodem is zwart aquasand van de hornbach
•Geen voedingsbodem, wel capsules van @tuinkabouter om bij planten te kunnen steken
Het liefst heb ik een planten pakket met zoveel mogelijk planten die voeding uit hun blader opnemen i.p.v. via de wortels.
Dit omdat we geen voedingsbodem hebben.
Ik heb zelf geprobeerd per pakket te kijken welke planten niet perse een voedingsbodem nodig hebben maar dit is bijna niet te vinden.
Vandaar mijn beroep op jullie.
Alvast bedankt voor het meedenken!