planten potjes aquarium gezocht


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
257
Leeftijd
39
Ik zoek dit soort planten potjes voor mn aquarium planten,
De hoogte van deze is 5cm en breedte is ook 5cm.
Het liefst heb ik eigenlijk 7cm diameter en 5cm hoog.
Geen idee hoe deze potjes heten, maar ik kan ze niet echt vinden.
Ik wil deze dan in mn grind plaatsen en onderin het bakje wat auqasoil o.i.d doen.
Zo heb ik betere controle over mn planten en kan ik ze ook makkelijker verplaatsen is mn gedachte erachter.
 

Bijlagen

  • 20231122_132713.jpg
    20231122_132713.jpg
    300.6 KB · Weergaven: 19
Ik heb zulke potjes meestal weggegooid maar nu je het zegt zijn het minivijvermandjes goed idee , nou nog vinden😀
 
Tja of het veel nut heeft betwijfel ik want vaak gaan de wortels ver buiten het potje verder dus waarom zou je er dan een potje om willen doen.
 

Maar je kunt van sausbakjes met een gatentang ook zelf doorlaatbare plantenpotjes maken. Verder zijn er bij de Action etc vaak curvermandjes -ook in kleine maten- te vinden.
En je kunt ook nog vijvermandjes (11 x 11) bijv: https://www.gdkoi.nl/a-39530550-739...V0s9JoL3hALC85oaAjfsEALw_wcB#descriptionkopen en dan de bovenste helft eraf knippen, zodat het mandje de gewenste hoogte heeft.
 
Dankje! ja de wortels dat is wel een dingetje, maargoed, die trek ik dan wel voorzichtig mee en kan ik altijd afknippen.
Ik stop nu wel voeding in het grind, maar zodra ik n plantje verplaats zit er dan voeding elders in de bodem en niet bij het plantje.
En het is altijd proberen waar ik ze het beste kan zetten zodat ze niet dood gaan en zodat de vissen niet te aggressief worden.
 

Terug
Bovenaan