Wat is er nieuw

PLanten probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Simon
  • Startdatum Startdatum
S

Simon

Guest
Iemand enig idee wat het probleem met mijn plant is ?

20170713_151924.jpg

Hoe doen de andere planten het en heb je een totaaltje? Om wat voor bak gaat het en wat voeg je eventueel aan voeding toe en weet je de waterwaarden ook?
Hoelang heb je deze klimop al?

een totaaltje is ? Dit is een bak die aan het indraaien is voor garnalen. Ik voeg dagelijk Easycarbo c02 toe.
PH 7,4 KH 80 ppm GH 150 ppm No2 0 No3 0.
Heb de plant nu een week of 2.

Het kan met het wennen aan de nieuwe omstandigheden te maken hebben. Een totaaltje is een foto van de gehele bak😉

Wat bedoel je hiermee?

KH 80 ppm GH 150 ppm

Een totaaltje is een totaalfoto van je bak, welke je rechts onderin de post kan uploaden.

Een nog niet ingedraaide bak dus, je moet dan wel plantenvoeding toe dienen om ze van voedsel te voorzien en stoppen met de Carbo, dit vinden garnalen niet fijn.

De easycarbo Co2 is toch voeding voor de planten ? KH 80ppm en GH 150ppm, dat geeft de teststrip aan.

20170714_143405.jpg

EasyCarbo is een koolstof element en zeker geen Co2, meer voor algen te bestrijden en er zitten giftige stoffen in waar de garnalen niet tegen kunnen, mijn advies is niet meer gebruiken en nog een aantal water wissels doen nadat de bak is ingedraaid voor je de garnalen introduceert.
Als planten voeding kan je Easylife Profito nemen of b.v. de plantenvoeding van all-in-one, maar doe de plantenvoeding met mate ook daar zijn garnalen gevoelig voor, maar het ligt er ook aan welke garnalen je gaat houden, de vuurtjes zijn erg sterk b.v..

Ooooooh thnx voor die info in ieder geval. Ik ga er gelijk mee stoppen en water wisselen.
Nee er gaan crystals in komen.

Enig idee wat het probleem met de plant is ?

Liggen die bladeren die er zo uit zien recht onder de lamp? Je hebt namelijk hetzelfde bakje als mij geloof ik en bij mij verbrandde de bladeren van de braziliaanse klimop als ze onder/te dicht bij de lamp kwamen.

Voor een deel zal de plant zich nog niet goed aangepast hebben en voor een deel voedsel tekort.
Je kan deze gewoon afknippen en herplaatsen, of de slechte bladeren eraf halen.

ja direct eronder, maar er zijn er meerdere die er direct onder liggen en ook bladeren die er niet onder liggen. De kapotte bladeren heb ik al verwijderd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan