Wat is er nieuw

Planten snoeien/toppen

Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Leeftijd
53
Kan het kwaad om bijvoorbeeld halverwege de dag tijdens de groeifase van de planten te gaan snoeien en herplanten?
Normaal doe ik dit altijd als de TL's uit zijn omdat dit beter is voor de planten (denk ik?)

Nooit iets van gelezen dat dat beter of slechter voor de planten zou zijn, zelf snoei ik altijd in de middag, dan is het vaak ook het best te zien.

dan is het vaak ook het best te zien.
ja prcs, dat is ook de reden van mijn vraag, in de avond heb ik wel Led verlichting maar dat is met de kleine plantjes soms wat lastig, helemaal omdat het nu buiten langer licht is, waardoor je nog minder ziet in de bak.
Nooit nadelige gevolgen gemerkt dus?

ja prcs, dat is ook de reden van mijn vraag, in de avond heb ik wel Led verlichting maar dat is met de kleine plantjes soms wat lastig, helemaal omdat het nu buiten langer licht is, waardoor je nog minder ziet in de bak.
Nooit nadelige gevolgen gemerkt dus?
Totaal geen nadeel bemerkt ook niet met mijn toenmalige plantenbak.

Oké, ik had zo'n idee dat de plant dan even stopt met groeien voor de rest van de dag, als je hem uit de bak haalt en weer terug plaatst.
Met als gevolg dat er dan misschien wat alg vorming kan ontstaan, vanwege het tijdelijk niet groeien van de planten.

Normaal snoei ik altijd op dinsdagmorgen. Mijn water ververs ik op vrijdagmorgen. Dat heb ik dus net gedaan. Maar omdat de planten echt hard gaan was een tussendoor extra snoeibeurt ook nodig!. Ik ondervind hierdoor nooit problemen.

Ik doe het ook altijd met het licht, dan zie je het best wat je doet.
Ik kan het natuurlijk niet op de dag zelf beoordelen, maar ze groeien altijd weer hard door.

Ik ondervind hierdoor nooit problemen.
Totaal geen nadeel bemerkt
Oké top, dan ga ik zo aan de slag. hoog tijd namelijk.
P5030033.JPG

Ik snoei ook vaak gewoon met het verversen en in elk geval in de loop van de morgen.

Onderhoud 1 x per maand.... 1 van de 3 filters kuisen, de voorfilters kuisen, de ruit vrijmaken van aanslag met een creditcard, planten snoeien, PH sonde eruit en in demiwater zetten, verwarming uit. Filters uit. 40% water eruit met slang en hevel om bodem af te hevelen.
Vers water erin, met toevoeging plantenmest ( duplaplant) en Sera Aquatan ( waterbereider). Watermeting met vloeistoffen en reagens. Ph sonde Ijken. Filters weer aan. PH sonde weer inbrengen.
Eventueel stock PO4 of NO3 toevoegen, conform Redfield ratio berekening. En weer gaan met die banaan voor een maand.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan