Wat is er nieuw

Planten snoeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Snooty
  • Startdatum Startdatum
S

Snooty

Guest
Ik heb een beetje een luxe probleem. Mijn planten doen het TE goed. Het is zelfs zo 'erg' dat bijna mijn hele 80cm aquarium vol zit met planten. Vissen kunnen bijna niet meer zwemmen en bodem is erg donker.

Ik heb echter geen ervaring met snoeien omdat dit de eerste keer is dat mijn planten het zo goed doen.
Hoeveel percentage planten is voldoende? Moet ik hele planten eruit halen of wat zijtakken eraf halen? Ben bang dat ik teveel eruit haal en planten dood gaan. Of mischien een evenwicht beschadig.

Een fotootje zegt meer dan woorden 😉
Om welke planten gaat het?

Stengelplanten kun je gemakkelijk inkorten en de toppen terugplaatsen. Voor de rest is het handig als je een foto post zoals Nicole al aangeeft.

aquaplanten.jpg

Ik weet niet hoe ze heten. Ik heb maar 2 verschillende soorten.
Zoals ik zei, de bodem is donker en er is vrijwel geen ruimte meer over voor de vissen.

Gewoon toppen tor de gewenste lengte. Heb je een totaaltje van je bak?

aquaplanten.jpg

Ik weet niet hoe ze heten. Ik heb maar 2 verschillende soorten.
Zoals ik zei, de bodem is donker en er is vrijwel geen ruimte meer over voor de vissen.
Dat zal een Hygrophilla corymbosa zijn. Zo laag mogelijk afknippen, onderste blaadjes verwijderen en het bovenste deel weer in de grond steken. Hoe meer je ze in het licht zet, hoe mooier ze worden!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan