Wat is er nieuw

Planten snoeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Hoe snoeien jullie de Hygrophila polysperma en de Hygrophila difformis, is dat gewoon door de toppen eraf te knippen?

Ja klopt, ik liet er een paar wortels aan zitten. De top eraf en opnieuw planten en uit de basis groeien dan ook weer 2 of meer uitlopers.

Je kan de toppen er gewoon afknijpen tussen je nagels en dan herplanten, werkt stukken makkelijker als klooien met een schaar

Ik heb beide geprobeerd.

Mijn ervaring met een schaar is beter dan afpitsen.
Als je afpitst, dan kwets je de stengel, zowel van het deel dat blijft staan (als je dat niet weg gooit), als van het deel dat je terug de bodem in stopt.
Dat gedeelte gaat kapot en begint te rotten (detritus).
Met 2 topjes zie je dat niet, maar als je een half bosje bijsnoeit, dan merk ik dat wel.
Bij een schaar krijg je een mooie snede, en de kans is kleiner dat je rottende stukjes krijgt.

Ik verkies dus een schaar, en die bestaan er in alle modelletjes en lengtes.

Ik doe het ook met de nagels en plant de bovenste mooie stukken terug en gooi het onderste weg.

Je kan de toppen er gewoon afknijpen tussen je nagels en dan herplanten, werkt stukken makkelijker als klooien met een schaar
Ik doe het ook met de nagels en plant de bovenste mooie stukken terug en gooi het onderste weg.

De meisjes doen het met de nagels... Oh!...😳😀😀

De meisjes doen het met de nagels... Oh!...😳😀😀
Haha, ik zag de reacties hierboven over het snoeien van de planten met de nagels. Ik heb het vanmiddag even geprobeerd. Met de meeste planten is dit inderdaad prima te doen maar bij sommige planten zijn de stengels echt te dik en is een schaar echt een beter idee. Zeker als je de plant niet uit de bodem wilt trekken.

Haha, ik zag de reacties hierboven over het snoeien van de planten met de nagels. Ik heb het vanmiddag even geprobeerd. Met de meeste planten is dit inderdaad prima te doen maar bij sommige planten zijn de stengels echt te dik en is een schaar echt een beter idee. Zeker als je de plant niet uit de bodem wilt trekken.

Ja maar ik heb er geen Dennenbomen instaan Daan 😉

ik trok ze altijd uit en kort de stengel langs onder in ? leuk om straatje te maken .

Ik knip ze ook met een schaar; waar nodig wat blad van de steel af en dat steek ik weer bij in de bodem.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan