Wat is er nieuw

Planten snoeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
A

aquaria17

Guest
Beste leden,

Nadat ik mijn nieuwe rio 240 heb opgestart, zijn sommige planten al mooi hard aan het groeien. Nu moet ik dus binnenkort wat gaan snoeien, maar hoe snoei ik nou "duurzaam". Dus zo dat mijn hoofdplant mooi en vol blijft en de nieuwe stekjes ook goed zullen aanslaan? Het gaat hierbij om de volgende planten:
- Belgisch groen
- Pogostemon erectus
- Hygrophila difformis
- Waterpest

Voorheen knipte ik er gewoon 10 cm af en plantte dit opnieuw, maar meestal werd de ouderplant dan lelijk, voornamelijk het belgisch groen en Hygrophila difformis gingen dan hard achteruit.

Ook komt er uit mijn Echinodorus paniculatus/bleheri een lange steel met ongeveer 5 blaadjes omhoog, er hangen ook 2 kleine worteltjes aan. Hoe kan ik deze afknippen zodat ik deze nieuwe scheut kan herplanten?

Is het antwoord op de vraag erg ingewikkeld of stel ik gewoon een domme vraag ;p Dat kan natuurlijk, maar dan hoor ik het ook graag 🙂

* Ook van de cabomba vraag ik mij af hoe ik deze goed mooi hou door te snoeien

aquaria17 zei:
Is het antwoord op de vraag erg ingewikkeld of stel ik gewoon een domme vraag ;p Dat kan natuurlijk, maar dan hoor ik het ook graag 🙂

* Ook van de cabomba vraag ik mij af hoe ik deze goed mooi hou door te snoeien

😀 nee hoor, is geen moeilijke vraag.
Haha.

Heb je hier iets aan?
planten

Enneh:; niet snoeien met een schaar, maar met een scherp mesje.... daar beschadig je minder mee!

Ja handige site, dankje 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan