Wat is er nieuw

Planten uit de vijver

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stino
  • Startdatum Startdatum
S

Stino

Guest
Hallo

Ik heb in mijn vijver zeer veel waterpest en ik zou graag wat waterpest overbrengen naar mijn aquarium (54 liter). Nu is echter mijn vraag: Mag ik deze planten er direct in doen of moet ik ze ontsmetten of iets ander doen?

Je loopt het risico dat je daarmee ook parasieten in je bak introduceert.

Waterpest kost bijna niets. Ik zou een bosje halen op de aquariumafdeling van het dichtstbijzijnde tuincentrum of bij de LFS.

Ja je hebt eigenlijk gelijk, waarom risico's nemen als dat toch maar 2 euro kost. Ik ga het niet doen bij een tuincentrum omdat die altijd bewaard worden bij ons in plastiek dozen in vuil water. Daar zit er altijd ongedierte in. Gewoon bij de aquariumspeciaalzaak dus.

En als je uit de vijver haalt is er ook veel kans dat je waterjuffer of libellen larven meeneemt

Ja dat zeker, maar daar ben ik nu minder bang van, want dat kan je direct zien. Ik ben vooral bang voor onzichtbare parasieten of wormen en dergelijke.

Ik zou ook voor die 2 euro geen risico lopen, maar let er wel op dat je niet de koudwatervariant van de Waterpest krijgt want dat gaat snel kapot in je aquarium.

Ik zou ook voor die 2 euro geen risico lopen, maar let er wel op dat je niet de koudwatervariant van de Waterpest krijgt want dat gaat snel kapot in je aquarium.
Ook al, dus dat is dan nog beter om gewoon een te kopen in de aquariumspeciaalzaak die wel geschikt is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan