Wat is er nieuw

Planten verplaatsen

Steph87

Well-known member
Lid geworden
23 augustus 2019
Leeftijd
38
Kan ik nog wat plantjes verplaatsen als er al vissen in zitten? Ik heb nu 30 kardinaal tetras om mee te beginnen maar zou graag nog iets met de plantjes schuiven als het kan... (Ik heb een rio 240)

Ja idd, ik doe dat bijna wekelijks 😀 behalve de Crypto's vanwege het enorme wortelstelsel waardoor je de halve bak uit fatsoen trekt.

Geen probleem hoor en snelgroeiers moet je soms om de 2 weken snoeien en dus vaak uit de bodem halen.

Oh fijn! Ik begon ineens te twijfelen omdat ik niet wist hoe de vissen dat zouden vinden.. dan ga ik vanmiddag nog even knutselen in de bak! 🙂

Je kan bij veel planten de gekopte delen terug planten. De onderste delen kunnen wel blijven staan en lopen ook wel weer uit. Maar soms, om het geheel mooi te houden, verwijder ik de onderste stukken.

Laten staan kan, maar op den duur heb je zo'n volle bos dat het er wel een keer uit moet idd.

Ja dat snap ik maar je kan het niet altijd laten staan, op een gegeven moment krijg je toch veel te planten, dat is wat ik bedoel

Ja dat snap ik maar je kan het niet altijd laten staan, op een gegeven moment krijg je toch veel te planten, dat is wat ik bedoel
Als ik vind dat een bepaalde plant groot en vol genoeg is gooi ik de toppen ook wel eens weg. Of als ik zie dat de achtergebleven stengel geen aanstalten maakt om te groeien haal ik het er wel uit, maar dat gebeurt niet vaak. Ik ben wel een echte sucker voor een zwaar beplant aquarium. Dus hoe meer planten hoe beter is het motto hier.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan