Xifiz
Well-known member
- Lid geworden
- 3 april 2015
Hallo,
Mijn planten gaan er elke dag slechter uitzien. Ik heb alles geprobeerd om ze netjes en gezond te houden maar het lukt maar niet.
De planten groeien met de normale snelheid, nieuwe bladeren zijn mooi en groen maar na een week trekken de einden krom naar beneden, onstaat er een bruine rand en ontstaan en gaatjes in het blad.
Hieronder alle gedetaileerde informatie over mijn bak
Aquarium is 120ltr, Voedingsbodem met zand en zwart grind.
Pomp is JBL e901 met standaard filtermateriaal, lichte rimpel op het water.
Licht is T8 TL net een klein half jaar oud, staat 8 uur aan op tijdschakelaar en niet in direct zonlicht.
Temp schommelt tussen 23-24 graden.
Lichte last van puntalg op het raam.
Geen beluchtingspomp!
Bio-c02 met een omgekeerd bakje met raakvlak op het water van 1% van aquarium water oppervlakte.
Waterwaardes: PH:7 KH:7 GH:16 No2:0
Waterverversing 50% per 4 weken.
Het aquarium draait 1 jaar, in het begin gingen de planten goed maar de laatste 3 maanden slecht
Visbestand:
2x Balloon molly
14x Neon Tetra
4x Fantoom Zalm
4x Corydors
2x Prachtbarbeel
1x Dwerggourami
1x Luipaard algeneter
1x Dwerg Kogel
2x Sumatraan
2x Oranje Algeneter
Verder zitten er 8 planten in en een grasmat van 10cm x 20cm en wat ghostwood met mos
Ik voeg nu al tot 3x de dosis profito toe en dat doe ik dagelijks ipv wekelijks.
Wat kan ik aanpassen? Ondertussen heb ik de dagelijkse dosis profito weer teruggebracht naar de normale dosis omdat ik last krijg van algen.
Mijn planten gaan er elke dag slechter uitzien. Ik heb alles geprobeerd om ze netjes en gezond te houden maar het lukt maar niet.
De planten groeien met de normale snelheid, nieuwe bladeren zijn mooi en groen maar na een week trekken de einden krom naar beneden, onstaat er een bruine rand en ontstaan en gaatjes in het blad.
Hieronder alle gedetaileerde informatie over mijn bak
Aquarium is 120ltr, Voedingsbodem met zand en zwart grind.
Pomp is JBL e901 met standaard filtermateriaal, lichte rimpel op het water.
Licht is T8 TL net een klein half jaar oud, staat 8 uur aan op tijdschakelaar en niet in direct zonlicht.
Temp schommelt tussen 23-24 graden.
Lichte last van puntalg op het raam.
Geen beluchtingspomp!
Bio-c02 met een omgekeerd bakje met raakvlak op het water van 1% van aquarium water oppervlakte.
Waterwaardes: PH:7 KH:7 GH:16 No2:0
Waterverversing 50% per 4 weken.
Het aquarium draait 1 jaar, in het begin gingen de planten goed maar de laatste 3 maanden slecht
Visbestand:
2x Balloon molly
14x Neon Tetra
4x Fantoom Zalm
4x Corydors
2x Prachtbarbeel
1x Dwerggourami
1x Luipaard algeneter
1x Dwerg Kogel
2x Sumatraan
2x Oranje Algeneter
Verder zitten er 8 planten in en een grasmat van 10cm x 20cm en wat ghostwood met mos
Ik voeg nu al tot 3x de dosis profito toe en dat doe ik dagelijks ipv wekelijks.
Wat kan ik aanpassen? Ondertussen heb ik de dagelijkse dosis profito weer teruggebracht naar de normale dosis omdat ik last krijg van algen.