Guppeman
Well-known member
- Lid geworden
- 13 juli 2018
- Leeftijd
- 60
Vandaag ben ik gestart met het inrichten van mijn buitenaquarium zodat de bak ingedraaid is tegen de tijd dat het weer goed genoeg is dat de vissen er in kunnen.
Maar ik zit een beetje in dubio met de plantjes.
Die heb ik bij het tuincentrum gehaald en omdat ze daar als vijverplanten gezien worden staan ze daar in van die mandjes met aarde.
Wat zal ik nu doen?
De aarde eraan laten, zodat de plantjes de nodige voedingsstoffen hebben tijdens de opstart of de aarde er af spoelen omdat de aarde wellicht te voedselrijk is is voor het aquarium met een inhoud van 200 liter?
Ik neig zelf naar het laatste.
Maar dat is gebaseerd op mijn ervaring van vorig jaar toen ik vijvergrond gebruikt heb als bodembedekking.
Gevolg: een groot draadalgfeest.
Veel te voedselrijk die vijvergrond.
Daarom ben ik nu ook wat huiverig, hoewel de hoeveelheid grond nu wel veel kleiner is natuurlijk.
Maar ik zit een beetje in dubio met de plantjes.
Die heb ik bij het tuincentrum gehaald en omdat ze daar als vijverplanten gezien worden staan ze daar in van die mandjes met aarde.
Wat zal ik nu doen?
De aarde eraan laten, zodat de plantjes de nodige voedingsstoffen hebben tijdens de opstart of de aarde er af spoelen omdat de aarde wellicht te voedselrijk is is voor het aquarium met een inhoud van 200 liter?
Ik neig zelf naar het laatste.
Maar dat is gebaseerd op mijn ervaring van vorig jaar toen ik vijvergrond gebruikt heb als bodembedekking.
Gevolg: een groot draadalgfeest.
Veel te voedselrijk die vijvergrond.
Daarom ben ik nu ook wat huiverig, hoewel de hoeveelheid grond nu wel veel kleiner is natuurlijk.