Wat is er nieuw

Planten voor buitenbak: modder eraan laten of niet?

Guppeman

Well-known member
Lid geworden
13 juli 2018
Leeftijd
60
Vandaag ben ik gestart met het inrichten van mijn buitenaquarium zodat de bak ingedraaid is tegen de tijd dat het weer goed genoeg is dat de vissen er in kunnen.

Maar ik zit een beetje in dubio met de plantjes.
Die heb ik bij het tuincentrum gehaald en omdat ze daar als vijverplanten gezien worden staan ze daar in van die mandjes met aarde.
Wat zal ik nu doen?
De aarde eraan laten, zodat de plantjes de nodige voedingsstoffen hebben tijdens de opstart of de aarde er af spoelen omdat de aarde wellicht te voedselrijk is is voor het aquarium met een inhoud van 200 liter?

Ik neig zelf naar het laatste.
Maar dat is gebaseerd op mijn ervaring van vorig jaar toen ik vijvergrond gebruikt heb als bodembedekking.
Gevolg: een groot draadalgfeest.
Veel te voedselrijk die vijvergrond.
Daarom ben ik nu ook wat huiverig, hoewel de hoeveelheid grond nu wel veel kleiner is natuurlijk.

ik neig ook nar het laatste maar ik ben geen expert met dit soort planten en buitenbakken/vijvers.

Dank voor je input.

Ik heb mijn vijverplanten in vijvermandjes staan die gevuld zijn met vijversubstraat . Dit gaat al heel lang goed.

En is dat in een vijver, of in een aquarium, Koirac?
Ik ben een beetje bang voor overkill aan plantenvoeding, wat in een vijver denkelijk wat minder snel zal gebeuren dan in een relatief klein aquarium.

En is dat in een vijver, of in een aquarium, Koirac?
Ik ben een beetje bang voor overkill aan plantenvoeding, wat in een vijver denkelijk wat minder snel zal gebeuren dan in een relatief klein aquarium.

In een vijver
Ik ben geen voorstander van vijveraarde in mijn vijver.

Let wel met mijn substraat bedoel ik filtersubstraat ( de steentjes )

Ja, dat had ik begrepen.
Bij mij gaat het dus om een aquarium van 100x40x40.

Ik heb uiteindelijk besloten de de wortels uit te spoelen.
Vorig seizoen net even te veel ellende tgv overvloed aan voedingsstoffen gehad.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan