Wat is er nieuw

Planten worden bruin + hebben gaten in bladen

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Beste AF Leden,

Ik heb een vraag betreft mijn planten, waar mijn planten eerst goed groeide + mooi groen waren worden deze nu bruin en er ontstaan gaatjes in de bladen. Wat zou ik hier aan kunnen doen ?

Waterwaarde :

PH 7,5
KH 6
GH 9
NH3 0.5
NO2 0
NO3 0
PO4 0

Mijn licht Arcadia 30W Tropical lamp en Arcadia 30W Fresh Water Lamp. Deze branden beide 10 uur op een dag.

Tevens geef ik de planten ook nog HS Aqau terracaps.

362635_0_82_img_0782.jpg

387455_0_82_img_0783.jpg

223145_0_82_img_0784.jpg

555692_0_82_img_0785.jpg

426431_0_82_img_0786.jpg

473456_0_82_img_0787.jpg

859651_0_82_img_0788.jpg

NO3 0 Naar 10
PO4 0 naar 1.

Tja,wat doet dit dan? Niets.
Dat moet gevoed worden.

En zuurstofplanten?

Sorry bertus was even vergeten neer te zetten dat ik ook Waterpest heb. Wel ga ik dit vervangen voor waarschijnlijk cacomba of hoornblad. Dit aangezien ik heb gelezen dat waterpest een koudwaterplant is en ik mijn bak op 24 graden heb staan.

Wat kan ik doen om de NO3 en NO4 te verhogen ?

Hoi Kevink,

Toen ik het zag vroeg ik meteen af. Hoe lang heb je de planten?
Want zoals ik het nu zie. Vind ik het erop lijken dat je planten nu geen overschakelen naar zeg maar jouw aquarium.

Dit kan soms zoon resultaat leveren.

En ja zoals bertus ook al zij breng je NO3 naar 10, als je dit gedaan hebt. Volgt meestal de PO4 ook.

Ik heb dit nog nooit hoeven doen, dus zou je daar niet mee kunnen helpen.

Suc6 verder.

Je kunt in de lfs kant en klare nitraat en fosfaat kopen en plantenvoeding. Ook kun je het zelf oplossen als je poeders koopt voor een stockoplossing.
Dit is duidelijk een voedingstekort.
Je kunt eens kijken bij: aquariumbemsting.nl voor de voedingsstoffen. En hoelang draait je bak nu??

KevinK zei:
Sorry bertus was even vergeten neer te zetten dat ik ook Waterpest heb. Wel ga ik dit vervangen voor waarschijnlijk cacomba of hoornblad. Dit aangezien ik heb gelezen dat waterpest een koudwaterplant is en ik mijn bak op 24 graden heb staan.

Wat kan ik doen om de NO3 en NO4 te verhogen ?

Waterpest kan je erin houden,hoor.
En Cabomba er bij zetten.

Heb je er ook al lateriet in de bodem?

@ jessicapilon en deScape Mijn bak draait als ik het goed heb vanaf 7 december, ik heb wel vorige week wel een plantje er bij geplaatst dat betreft de laatste foto. Dit omdat mijn soort van riet helaas dood was gegaan.

Momenteel heb ik thuis ook vloeibare CO2 http://www.wesdijk.nl/plantenverzorging ... 01587.html

Zou dit eventueel helpen ?

@ bertus ik gebruik HS Aqau terracaps dat zijn klei kegels. Ik heb helaas geen plek meer om eventueel cacomba bij te plaatsen 🙁

Voor de stengelplanten ,ja.
Maar ,breedbladerige Bleheri,e.d. haalt voeding uit de bodem.
daar zit nog niets in. moet dus bolletjes bij de wortels.

Ok ik ga morgen starten met het toevoegen van vloeibare C02, momenteel zitten er al een klei kegel bij de breedbladerige plant 🙂

Zou het eventueel ook handig zijn mijn licht te verhogen naar b.v. 11 of 12 uur ? of is 10 uur voldoende ?

Vandaag Easy-Life Nitro gekocht , hoop dat nu snel mijn NO3 word gehoogd, tevens ook nog losse planten voeding aangeschaft Easy-Life Ferro.

easy life ferro is yzer voeding...om uw ijzer te verhogen..hoe hoog is die dan?
0,3mg/l ca is goed.. :daisy:
Easy life profito is complete planten voeding..dit heb je nodig + eventueel je PO4 en NO3 verhogen ..dus met de easy life nitro (wat duur is) is goed voor de NO3 te verhogen..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan