Wat is er nieuw

planten worden kaal van onderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter norbert72
  • Startdatum Startdatum
N

norbert72

Guest
hallo beste mensen op dit forum

ik heb een vraag. zins dik jaar problemen hebben gehad met veel alg in mijn bak (juwel rio 125). En naar veel omwegen het gevoel gekregen dat het aan mijn planten voeding kwam . daar dan ook drie maanden geleden mee ben gestopt. En men bak kwam weer tot leven nog niet helemaal goed. En weer met profito begonnen . maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan men planten worden kaal van onderen .dat had ik bij men vorige voeding nou juist weer niet . kan iemand me helpen hoe ik dit kan veranderen.

ik gebruik co2 die is verbonden met een sera computer
ik gebruik verder profito 12 ml .die ik in twee keer toe breng zondag en woensdag.
verder voeg ik ijzer toe 1 ml per week
en calsium ook 1 ml per week
vrijdags verwissel ik 40 liter water

mvg norbert

Weet je de waterwaarden en heb je wat info over de verlichting? een foto van de bak als totaal en de planten zal ook handig zijn.

toevallig geen licht tekort?

kan komen door teveel drijvers, of misschien een andere plant die licht blokkeert?

weet niet hoe je bak er precies uitziet maar ga ervan uit dat die lekker beplant is?
misschien is de EI methode dan wat voor je.

in een Rio125 heb je eerder snel licht teveel maar ja hoeveel uren de TS belicht moeten we nog horen. De EI is in principe heel goed toepasbaar aangezien de TS al 40% ververst zo ongeveer.

de water waarder zijn gemeten door de winkel hier in Enschede .en waren goed .volgens de verkoper .ga daar dan van uit .de lamp gaat 14.00 aan en om 22.00 uit. deze tijd is toen met de winkel bepaal om van de baardalg af te komen .
ik heb vorige week men achter lamp vervangen de oude was ander half jaar oud.

Om er achter te komen hoe dit probleem te verhelpen is het niet voldoende dat we weten dat de waterwaarden "goed" zijn. Verder is het interessant om te weten om welke planten het gaat. Overigens; Profito van Easy Life bevat geen Nitraat en ook geen Fosfaat.
Het afvallen van oudere bladeren, die er dan ook vaak wat donkerder uitzien, kan wijzen op een fosfaat gebrek. Maar, als gezegd, voor een goed advies zijn meer concrete gegevens nodig.

Groet,
Ben.

allemaal bedankt voor jullie reactie. ik zal deze week foto's maken en plaatsen en zal water testen gaan doen .en hier plaatsen.
alvast bedankt

Gelet op de hoeveelheid wat je ververst is het misschien zinvol om je eens in te lezen in de EI (zie mijn onderschrift).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan