Wat is er nieuw

Planten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

Mijn planten groeien aan de toppen erg goed en zijn vol van kleur, maar onderin de bak vind ik het een beetje een trieste verschijning, magere plantjes / weinig kleur / weinig mooi blad.

Kan dit komen omdat de planten te dicht op elkaar staan? En dat ze daarom onderin te weinig licht krijgen? is hier een andere reden voor?

Foto's van mijn aquarium zie mijn fotoalbum.

Ja. daarom bosjes planten uit elkaar zetten,dat het licht ook dieper komt.

Aha, toch wat ik al dacht. Nou dan kan ik donderdag mooi de boel even opnieuw inrichten.. 4/5 cm afstand per plantje zoiets?

Verschilt per plant. Hoe breder de bladeren hoe meer ruimte je ertussen moet laten. Zo zorg je ervoor dat de planten ook onderop licht krijgen. Dus kijk vooral daarnaar.

Ga ik doen! Bedankt!

Planten staan nu verder uit elkaar. Het is nog wel een beetje kaler, maar hopelijk trekt dat bij.

Heb nog een vraagje..

Vallisneria spiralis - Vallisneria
Hygrophila difformis - Vaantjesplant
Cryptocoryne wilisii
Eleocharis acicularis - Naaldgras
Lobelia cardinalis - Scharlakenlobelia
Limnophila heterophylla - Ambulia
Heteranthera zosterifolia - Sterrenkruid

Dit zijn de planten die ik heb in mijn bak. Heb nu geen voedingsbodem meer, dus misschien hebben sommige planten een kleibolletje als voeding nodig.
Kan iemand mij helpen met het ontrafelen van mijn plantenlijst? Welke plant heeft extra voeding vanuit de bodem nodig?

Sowieso de cryptocoryne, de lobelia denk ik ook. Deze heeft bij mij in een paar weken altijd wel aardige wortels.

Aha, en die bolletjes, zijn daar nog verschillen in?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan