Wat is er nieuw

plantenbak 160x60x70 van Lizardking

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lizardking
  • Startdatum Startdatum
L

Lizardking

Guest
Hierbij een foto van mijn planten bak van 160x60x70 met:

*biologisch 5 kamer filter van 150x35x40 1e gevuld met watten 2e met grof zeoliet 3e met keramieke pijpjes 4e met fijn zeoliet 5e pompkamer met opvoerpomp 1600 L/h tussen kamer 4 en 5 de thermostaat.
*1 Eheim 2213 gevuld met aktieve kool aanzuig door middel van bodem filtratie
*bio Co2 bemesting.
*3x Tl verlichting daglicht, grolux en tropical

nvkqzlryjnkdwjhowhaqzkwwvhsme1gohhmuzb0zecxagfurtbnalf5tkrka1lttm1avfl3turbn2futmxjm05wyji1cfp_1.jpg

Ziet er mooi uit hoor, ik krijg mijn planten nog niet goed.
Hoe doe je die BioCO2 bemesting op zo'n grote bak met een bioloog?

@Orionpax een groot bioCo2 vat van 5 liter (500 gram suiker 3 gram gist en een eetlepel pokon) en de Co2 instrrom met een infuusnaald in de uitstroom slang van de Eheim pomp zodat deze al geheel door het water is opgenomen als het het aquarium in komt.

Ludger zei:
Ziet er goed uit, mooi aquarium. Wat zwemt erin rond?

14 Kardinaal tetra's
10 Rode Minor's
15 Corydoras Aneus
1 koppel kersebuikjes.
1 koppel ancistrus
10 tijgerslakken
en een onbekende hoeveelheid garnaaltjes

Als bovenzwemmer ben ik nog op zoek naar mooie halfsnavelbekjes

Mooie kleuren combinatie van je planten
Met een diepte van 60 cm , mis ik wel wat diepte werking in je bak.
Maar verder ziet het er goed uit

Groet John

Johnny Boy zei:
Mooie kleuren combinatie van je planten
Met een diepte van 60 cm , mis ik wel wat diepte werking in je bak.
Maar verder ziet het er goed uit

Groet John

allereerst bedankt voor het compliment John maar het ligt een beetje aan de foto, als je er live voorzit zijn er verschillende doorkijken naar de achterwand en heb je de neiging om om bepaalde plantengroepen heen te kijken om te kijken wat er achter zit.

Diepte krijg je inderdaad naar lastig goed op een foto.
Vaak moet de diepte er toch een beetje bij worden gedacht aan de hand van bv. plantenstraatjes.

Nog even twee plaatjes van 1 van mijn ancistrus met een Aneus op de achtergrond. En de andere van mijn mooie rode lotus

145558lizardking_0_84_943891_10207795127537548_3261916659381574760_n.jpg

738592lizardking_0_84_1936394_10207795128657576_7900909438911835722_n.jpg

Wauw wat mooi, welke lotus is dat ?

De lotus is denk ik deze: Nymphaea zenkeri - Rode Tijgerlotus

Oh die zag er bij mij altijd heel anders uit.

Zeer mooi aquarium. Gemarmerde bijlzalmpjes zouden ook niet misstaan als oppervlaktevisjes. Maar er zijn inderdaad ook bepaalde halfsnavelbakjes die zeer decoratief zijn in een gezelschapsbak. Alleen zie je die niet zo vaak in de handel.

Pol_de_gezzmol zei:
bepaalde halfsnavelbakjes die zeer decoratief zijn in een gezelschapsbak. Alleen zie je die niet zo vaak in de handel.

Dat is dus meteen mijn probleem hahaha maar ik blijf rustig door zoeken

Eremetaal zei:
Wauw wat mooi, welke lotus is dat ?

Ik heb deze als een knolletje met 1 piepklein blaadje gekregen en weet (nog) niet zeker welke soort dit is

Halfsnavelbekjes heb ik ook gehad , een leuke vis
Het nadeel van deze vis is dat hij erg schrikachtig is , en met een plantenbak moet je veel in je bak zijn.
Dus ze schrokken af en toe zo erg dat ze hard tegen het glas zwommen , toen hadden ze niet alleen een halve snavelbek maar ook een kromme.
En dat eet lastig , nadat ze dood waren heb ik ze niet meer genomen.
Bijlzalmen ook geprobeerd zelfde probleem schrikken ook erg , sprongen de bak uit.
Mijn raad neem rustige vissen voor de boven laag , geen oppervlakte vissen.

Groet John

Ik heb zelf de rode Minor. een schooltje van 8.
Zwemmen mooi samen door de 1.60 m bak.

Mooi aquarium, heb zelf voor de bovenlaag de marmerbijlzalm.
Deze zijn niet schrikachtig, tenzij het gevaar van onder komt dan gaan ze springen.
Bij mij springen ze zelden tot nooit uit het aquarium.
Ik kan me voorstellen dat de marmerbijlzalmen voor jou aquarium wat te klein zijn, maar je voorkeur gaat naar halfsnavelbekjes.

groeten Albert

Vraag me af waarom specifiek half snavel bekjes. Ik heb zelf de Epiplatus anulatus (als ik het goed schrijf) als boven zwemmer. Erg kleurrijke en mooie visje. Wel een stukje kleiner, maar dan kun je een mooier groepje nemen. Zelfde geldt in mijn ogen voor de bijlzalmpjes. Kleiner, maar dat compenseren met een iets groter groepje kan een erg mooi beeld geven.

Mooie bak trouwens!

Homerno1 zei:
Vraag me af waarom specifiek half snavel bekjes. Ik heb zelf de Epiplatus anulatus (als ik het goed schrijf) als boven zwemmer. Erg kleurrijke en mooie visje. Wel een stukje kleiner, maar dan kun je een mooier groepje nemen. Zelfde geldt in mijn ogen voor de bijlzalmpjes. Kleiner, maar dat compenseren met een iets groter groepje kan een erg mooi beeld geven.

Mooie bak trouwens!

Bedankt voor het comliment.
De epiplatys annulatus heb ik wel over nagedacht, maar vind de levensduur vrij kort, het blijft een killivisje en bijlzalmpjes vind ik te gewoon

Hoe lang schat je de levensduur dan in?
Verwar deze soort niet met de seizoenskilli's.

Mascha&Ivo zei:

Onder de goede omstandigheden een jaar of 3

Wat een mooie Hollandse plantenbak, petje af 😉
Gaat de combi met kersenbuikjes goed? Ze staan toch niet voor niets bekend als kleine terroristen.

Jonathan Kramer zei:
Wat een mooie Hollandse plantenbak, petje af 😉
Gaat de combi met kersenbuikjes goed? Ze staan toch niet voor niets bekend als kleine terroristen.

Jonathan allereerst bedankt voor het compliment....
Op deze oppervlakte gaat het goed, en daarbij heb ik heel veel verborgen schuilplaatsen in de bak die als je ze niet weet eigenlijk niet ziet. andere vissen zitten ze ook niet in de weg. Het mannetje toonde van de week zijn mooiste bruidskleed maar kon er jammer genoeg geen mooie foto van maken.

Vanavond een mooi veld Lobelia cardinalis gescoord op de vereniging komt van een mede aquariaan dus al mooi submers vervanging van mijn mijn blyxa japonica die het maar matig deed. Dit veldje staat nu in de levendbarende bak van 60x30x30 foto,s volgen nog.

Lizardking zei:
Mascha&Ivo zei:

Voor je kersenbuiken geldt hetzelfde. Die worden echt niet makkelijk veel ouder. Dus waarom de kersenbuiken wel, maar de annulatus niet?

Mascha&Ivo zei:
Lizardking zei:
Mascha&Ivo zei:

Voor je kersenbuiken geldt hetzelfde. Die worden echt niet makkelijk veel ouder. Dus waarom de kersenbuiken wel, maar de annulatus niet?

kersenbuikjes halen gemiddeld de 5 a 6 jaar en heb al eens een koppel gehad waarvan de man bijna 7 was geworden. vind ik toch wel een verschil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan