M
McCrappin
Guest
Hallo,
De planten in mijn aquarium (250 liter) groeien wel, maar niet in een dusdanig tempo dat ze de algen buiten de deur kunnen houden. Ik heb bewust gekozen voor planten die niet teveel eisend zijn.
Planten die ik op dit moment in de bak heb staan:
- Sterrenkruid
- Hygrophilia Difformis
- Cryptocoryne Usteriana
- Bolbitis Heudelotii
Daar komen nog bij - Naaldgras en Myriophyllum Guyana
Waardes vandaag gemeten:
NO2 0,0
NO3 10 mg/l
NH3 0,5
PH 7,5
KH 10
PO4 0,5
C02 installatie is aanwezig. Deze staat aan en CO2test kleurt op dit moment nog lichtblauw (ben ik rustig aan het verhogen) Deze heb ik afgelopen zondag nog verhoogd, dus ben hier de effecten nog van aan het afwachten.
Ik voeg 3x per week sporen toe en 2x per week Kaliumfosfaat, Kaliumnitraat en Kaliumsulfaat.
Licht is een Daytime Eco met 2x Ultra White en 1x Neutral white en brand van 11.30 U tot 21.00 U in verschillende sterktes (opbouw in lichtsterkte)
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt. Groet Harry
De planten in mijn aquarium (250 liter) groeien wel, maar niet in een dusdanig tempo dat ze de algen buiten de deur kunnen houden. Ik heb bewust gekozen voor planten die niet teveel eisend zijn.
Planten die ik op dit moment in de bak heb staan:
- Sterrenkruid
- Hygrophilia Difformis
- Cryptocoryne Usteriana
- Bolbitis Heudelotii
Daar komen nog bij - Naaldgras en Myriophyllum Guyana
Waardes vandaag gemeten:
NO2 0,0
NO3 10 mg/l
NH3 0,5
PH 7,5
KH 10
PO4 0,5
C02 installatie is aanwezig. Deze staat aan en CO2test kleurt op dit moment nog lichtblauw (ben ik rustig aan het verhogen) Deze heb ik afgelopen zondag nog verhoogd, dus ben hier de effecten nog van aan het afwachten.
Ik voeg 3x per week sporen toe en 2x per week Kaliumfosfaat, Kaliumnitraat en Kaliumsulfaat.
Licht is een Daytime Eco met 2x Ultra White en 1x Neutral white en brand van 11.30 U tot 21.00 U in verschillende sterktes (opbouw in lichtsterkte)
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt. Groet Harry