Plantenklem jbl


B

Bart87120

Guest
Adhd'tje de ancistrus is het niet eens met de inrichting van de bak. telkens ik enkele stengelplantjes getopt heb en herplant besluit zij dat ze niet op de juiste plaats staan. Ik ben al in de weer geweest met zo'n ringetje wat in een potje planten zit. Maar dat blijft een gedoe. Toen kwam ik deze klemmetjes tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Deze werken goed, maar zijn vaak iets te groot om een stengeltje vast te zetten, dan zal je meerdere stengels (bosje) bij elkaar moeten steken.
Beter om je vissen wat meer inspraak te geven, het is tenslotte hun huisje :D:D:D
 
Wat vaak goed helpt is een stukje siporax en daar de top insteken en terug planten.
 
Deze tip las ik laatst ook en ik heb een Blyxa Japonica met wat plantenlijm in zo n pijpje geplakt en dat werkt prima. Zonder lijm zou de steel eruit schieten namelijk.
 
Je kan als het een "zachte" stengel is de siporax schuin in de bodem steken dan komt deze klem te zitten en houdt deze ook vast.
 
Dat van die siporax ga ik zeker proberen.dit is dus wat er zo leuk is aan dit forum. Goed onderbouwd advies en een snelle reactie:)
 

Terug
Bovenaan