Wat is er nieuw

Plantenpincet...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sanneke80
  • Startdatum Startdatum
S

Sanneke80

Guest
Wilde even mijn ervaring delen...

Een aantal maanden geleden besloot ik een plantenpincet aan te schaffen, omdat mij dit wel handig leek, vooral voor in de kleinere bakjes.

Ik kocht een simpele om het eens uit te proberen...

pincet.jpg


Het werkte voor geen meter :stom:

De uiteinden van deze pincet schaarden, waardoor je de plantjes fijnkneep.
En de worteltjes van de plantjes door sneed.

Hij verdween in een laatje en kwam er alleen uit als ik iets van de bodem wilde pakken zonder natte mouwen te krijgen 😉

Nu kwam ik laatst een andere soort pincet tegen. In de tekst stond dat deze een uitstekende drukverdeling zou hebben, met minder kans op verpletterde blaadjes.

Ik besloot nog een poging te wagen en wat een opluchting, wat een verademing, wat een gemak, wat een ideaal ding! 😀

Deze werkt echt super fijn en zelfs de meest kleine en breekbare worteltjes kun je er mee vastpakken en in de grond duwen!

Misschien zijn er meer mensen op zoek naar een fijne pincet en dan is deze echt een aanrader.

Het heet een Sushi pincet en zo ziet hij eruit...

sushi-pinsettes-470x313.jpg


Hier heb ik deze gekocht:
https://planted-box.com/product/sushi-pinsettes/
 
Ik stroop mn mouwen op en doe het gewoon met mn hand😉. Leuk dat je even je bevindingen deelt Sanneke:thumbs:
 
Voor het fijnere werk gebruik ik ook een pincet. Scheelt een pak gefriemel bij die fijne plantjes. 🙂
 
Gelukkig heb ik niet van die hele fijne plantjes maar in dat geval zou het wellicht handig zijn.
 
Ik gebruik deze daarvoor...

2016-12-11 18.22.02.jpg


Ook makkelijk om kleine blaadjes van het oppervlakte te verwijderen, doe ik dit met mijn handen dan is het blaadje al weggedreven door de druk.
 
Ik stroop mn mouwen op en doe het gewoon met mn hand😉. Leuk dat je even je bevindingen deelt Sanneke:thumbs:

Zo deed ik het ook en nog steeds als ik er goed bij kan. Alleen ik vergeet nogal vaak mijn mouwen op te stropen :juggle: 😉

@ Jurgen, idd scheelt echt een hele hoop gepriegel, dan is een 'goede' pincet echt een uitkomst.

@Ton, die lijkt me ook wel fijn! En ik had ook al gemerkt dat je hiermee veel makkelijker een zwevend deeltje uit het water kan vissen, zonder gevloek 😉
 
Ik vind het maar een gekke naam voor een aquariumproduct...
 
Ik heb een rechte pincet 30 cm van JBL. Werkt perfect. En raak je ook niet snel kwijt.
 
Ik heb een rechte pincet 30 cm van JBL. Werkt perfect. En raak je ook niet snel kwijt.
Heb die ook. Is INOX volgens de beschrijving. Maar in de groeven lijkt hij toch te roesten. Ook die ervaring?
 
Ik gebruik deze daarvoor...

Bekijk bijlage 4470

Ook makkelijk om kleine blaadjes van het oppervlakte te verwijderen, doe ik dit met mijn handen dan is het blaadje al weggedreven door de druk.
Die heb ik ook, Ton. Maar voor het plantwerk gebruik ik toch liever een recht pincet. Anders worden je plantjes weer meegetrokken naar boven.
 
Zal een kwestie van handigheid zijn Ben, met die kromming ben ik "rechter"dan met een "rechte" :juggle:
 
Ik heb ook een Pincet met gekromde punt, deze pincet is ongeveer 50cm lang. Heel handig voor diepe bakken xD
Heb hem heel goedkoop gekocht op aliexpress, ik dacht de kwaliteit zal wel niks zijn, maar we zien wel: niet veel uitgegeven = niet veel kwijt.
Voorlopig zeer goede ervaring mee, geen roest en makkelijke greep voor zo'n 4 euro denk ik.
 
Ik heb ook een Pincet met gekromde punt, deze pincet is ongeveer 50cm lang. Heel handig voor diepe bakken xD
Heb hem heel goedkoop gekocht op aliexpress, ik dacht de kwaliteit zal wel niks zijn, maar we zien wel: niet veel uitgegeven = niet veel kwijt.
Voorlopig zeer goede ervaring mee, geen roest en makkelijke greep voor zo'n 4 euro denk ik.
Heb je een linkje of omschrijving?
Ik heb er 1 van dennerle maar dat is het net niet...
 
Dat is het voordeel van deze pincet, dat het pletten wat lastiger wordt gemaakt 😉
 
Dat is het voordeel van deze pincet, dat het pletten wat lastiger wordt gemaakt 😉

Daarentegen gaat het bijwerken van je wenkbrouwen weer wat lastig met die plantenpincet:help:
 
Daarentegen gaat het bijwerken van je wenkbrouwen weer wat lastig met die plantenpincet:help:

Had jij dat ook al ontdekt? Ben gelukkig niet de enige dan die dat onhandig vond, pffffff, dacht al dat het aan mij lag 😀 😀 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan