Plantenpracht eens in de week


B

Bobbysh

Guest
Ik ben van plan plantenpracht te halen. Lekker goedkoop en veel goeds over gelezen.

Nu ben ik alleen benieuwd of ik deze ook minder vaak kan toedienen in plaats van elke dag. Dus 1-3 keer per week bijvoorbeeld.
Dit zal de enige voeding zijn die ik dan toevoeg. Ook geen co2

En hoe zit het met waterverversing? Ik ben niet van plan erg veel te gaan verversen.
 
Je kan het ook bv om de dag doen hoor en dat is geen probleem. Ik geef 2x per week de plantenvoeding. Dagelijks ga ik toch weer vergeten.
 
Ja precies dat zal mijn probleem dan ook zijn dat vergeten. Daarnaast ben ik ook wel eens dagen weg.

Welke plantenvoeding gebruik jij?
 
En hoe zit het met waterverversing? Ik ben niet van plan erg veel te gaan verversen.
Ga nooit besparen op waterverversingen, dit houdt je vissen gezond, doe dit op (zoveel mogelijk) een vaste dag in de week
 
Ga nooit besparen op waterverversingen, dit houdt je vissen gezond, doe dit op (zoveel mogelijk) een vaste dag in de week

Hoeveel % per week zou je dan aanraden?
 
Dat ligt een beetje aan je vis bestand, erg vervuilende vissen een 50% wekelijks en wat minder vervuilende 20 tot 25 per week.
 
Ik ben juist altijd bang dat ik met teveel en te vaak verversen de balans verstoor door er ineens zoveel normaal leidingwater bij te gooien.
Waarom houd het vissen gezond door zoveel te verversen?

Ik lees ook ervaringen van mensen die eens in de maand 50% verversen met een best visbestand. Of om de 2 weken maar 20%.
 
Ik gebruik een stockoplossing csm+b.
 
Ik ben juist altijd bang dat ik met teveel en te vaak verversen de balans verstoor door er ineens zoveel normaal leidingwater bij te gooien.
Waarom houd het vissen gezond door zoveel te verversen?

Ik lees ook ervaringen van mensen die eens in de maand 50% verversen met een best visbestand. Of om de 2 weken maar 20%.
Door een regelmaat aan te houden verstoor je niets, vissen stoten allerlei stoffen uit als poep en plas en hormonen welke door ons niet goed te meten zijn en die moeten door het verversen het water uit, gezonde vissen zwemmen in gezond water, en verhalen.......tja, daar staat heel facebook mee vol :cool::sorry:
 
Ik ververs zelf in de kleinere bakken wekelijks 20% en in de grote met de EI veel mer natuurlijk. Ik zou wel minimaal 10% verversen en het hangt ook af van je voerbeleid en je vissenbestand.
 
Ik ververs zelf in de kleinere bakken wekelijks 20% en in de grote met de EI veel mer natuurlijk. Ik zou wel minimaal 10% verversen en het hangt ook af van je voerbeleid en je vissenbestand.
Een garnalenbak of een bak met een laag bestand kan 10% ook, maar het blijft relatief aan je omstandigheden.
 
Klopt Ton en die 10% is dan ook bij de kleine niet echt dichtbevolkte bakken. Dat zijn dan mer de nano s en bij de 60cm doe ik al snel 20%.
 
Okidoki dankjullie wel.
 

Terug
Bovenaan