Wat is er nieuw

Plantensets APO i.c.m. T8 + reflektor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Boro0
  • Startdatum Startdatum
Als ik me niet vergis is dat de 80cm met zo n 125 liter. Op 36W is dat dan rond de 0,3W/L.
Het is niet veel maar voor veel planten wel voldoende.

Bij pakket 2 staat al dat het is voor voldoende belichting dus ik zou voor 1 gaan met jouw verlichting. Of je besteld zelf wat leuke planten die niet al teveel licht eisen.

Dank voor je antwoord! Weet je of de reflectoren het wattage verhogen? Of mag je hierdoor niet meer rekenen?

Ik heb zelf voor mijn 125 liter aquarium het eerste pakket besteld. Hier zat zoveel in dat ik lang niet alles gebruikt heb!

2 pakketten lijkt me een verspilling van geld! Ik zou uit de 2 pakketten de planten kiezen die je wilt en die los bestellen.

Mijn eerste post teruglezend heb ik het inderdaad niet goed geformuleerd. Het zou gaan om 1 van de 2 uiteraard.

EDIT: TdVries, zou je voor mij een foto van je aquarium kunnen uploaden om een indruk te krijgen van set1?

starter_pakket.jpg

Dit was volgens mij na een week of 4.

Ik heb het mos en de plant met de lange slierten( kan ff niet op de naam komen) er zelf bij gekocht.

Ik heb bijna alle soorten erin gezet. alleen lang niet het gehele potje.

Bedankt voor het posten, ziet er goed uit 🙂.

Nog even terugkomend op mijn vraag;

Vergroot het gebruik van reflectoren het wattage waarmee ik mag rekenen?

Hoi Stefan, de lichtopbrengst voor de planten wordt door de reflectoren wel hoger!
Of je dat in Wattage kunt berekenen weet ik niet.

Veelal hangt het er ook vanaf hoe veel licht de planten krijgen niet alleen van je lampen, maar ook of je veel drijfplanten hebt, of hoge planten met brede bladeren waardoor andere plantjes meer schaduw hebben.

Op de site van tropica staan de planten ingedeeld in drie categorien. Misschien kun je daar iets mee.

Ik ben ook geen techneut maar zoals Sanneke ook al aangeeft zal denk ik de intensiteit hoger worden.
Met reflectoren kun je dus wat meer "lichtbehoevende" planten hebben. Dat hangt natuurlijk af van welke plant je neemt maar door reflectoren heb je wel meer licht dan zonder.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan