Plantenvoeding voor mos bij garnalen


Alexander

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2017
Berichten
443
Leeftijd
30
Locatie
Zuid Limburg
Wat gebruiken jullie als plantenvoeding voor het mos (en eventueel een paar drijfplantjes), bij garnalen?
Voor mijn nieuw 54L bakje voor vuurgarnalen met mos, zit ik te twijfelen of ik Profito, All-In-One, of Dennerle ga gebruiken. Heb het alle drie in huis.

Het liefste gebruik ik Profito omdat dit goedkoop is en ik hier nog veel van heb staan, echter hoor ik soms verhalen dat garnalen er niet zo fan van zijn. In mijn 240L bak gebruik ik wel dagelijks All-In-One.

Profito: goedkoop
Plantedbox All-In-One: duur en ijzer etc. toch niet nodig voor mos?
Dennerle nano-dagbemesting: duur en veel druppels nodig voor 54L, aangezien het een klein druppelflesje is. Dit zou wel het meest geschikt voor garnalen moeten zijn.

Naast het product zelf; kunnen vuurgarnalen ook een wekelijkse dosis aan van een van bovenstaande? Of is het aan te raden dit toch dagelijks te doen. Aangezien hier straks alleen maar wat mos in komt te zitten..

Mvg,
Alexander
 
Over welk mos gaat het? want de meeste mossen hebben totaal geen extra voeding nodig hoor.
 
Mos is net alg, kan je heel schraal bemesten.

Sws heeft profito geen macro elementen erin, alleen micro
 
Over welk mos gaat het? want de meeste mossen hebben totaal geen extra voeding nodig hoor.
Ahh haha ik dacht al hoe jij in je stelling dat doet. Allemaal plantenvoeding geven dit dat, maar eigenlijk hoeft dat dus niet.

Mos is net alg, kan je heel schraal bemesten.

Sws heeft profito geen macro elementen erin, alleen micro

Ik weet nog niet zeker welk mos erin gaat komen, maar ik denk een mooie bos Levermos en anders Javamos. Daar ben ik nog opzoek naar.

Dan denk ik dat ik af en toe wat druppels Dennerle Tagesdunger erin doe (nano-dagbemesting)
 
Ahh haha ik dacht al hoe jij in je stelling dat doet. Allemaal plantenvoeding geven dit dat, maar eigenlijk hoeft dat dus niet.

Nee totaal niet zelfs,het Javamos is net onkruid en is bijna niet leuk meer hoe dat groeit ;)
 
Ondertussen meer kennis van zaken?
 

Terug
Bovenaan