Wat is er nieuw

Plantjes gekregen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bren&Bel
  • Startdatum Startdatum
B

Bren&Bel

Guest
Hoi ik heb net een compleet aquarium gekregen van iemand die er toch bij nader inzien niks aan vond.
Ik ben geen planten kenner en de persoon weet ook niet welke planten het zijn. Dus opzoeken is lastig.
Kunnen deze plantjes in de grond? Of zit er iets bij wat bv opgebonden moet worden?

Bijlagen

• 20190818_170800.jpg
    20190818_170800.jpg
    253.1 KB · Weergaven: 123
Zo te zien verschillende soorten cryptocorines, die kunnen zeker in de grond. Plantje rechtsboven ken ik niet maar verwacht dat die ook in de grond kan. Plantje midden onder is een anubias en daarvan mag die dikke wortelstok niet van in de grond.

Zo te zien verschillende soorten cryptocorines, die kunnen zeker in de grond. Plantje rechtsboven ken ik niet maar verwacht dat die ook in de grond kan. Plantje midden onder is een anubias en daarvan mag die dikke wortelstok niet van in de grond.

Ah kijk dank je!
Ik ben nu bezig met het plastic en alles te verwijderen. Een behoorlijke klus omdat zij ze gewoon zo in het aquarium had en de wortels inmiddels al behoorlijk gegroeid zijn haha

2 crypto's (links boven en rechtsonder)
1 anubias (centraal onder)
1 aponogeton crispus (vermoed ik) (links onder)
1 ceratopterus cornuta of eikenbladvaren (vermoed ik, is niet 100% duidelijk te zien op de foto) (rechts boven)

Edit: hoewel de aponogeton crispus ook een Cryptocorine balansae zou kunnen zijn bij nader inzien...
:juggle:

Maar om je vraag te beantwoorden: De anubias en ook de varen (rechts boven) kan je beter opbinden.
De rest kan in de bodem.
😉

Die kan je gerust een beetje inkorten hoor.

Ah kijk dank je!
Ik ben nu bezig met het plastic en alles te verwijderen. Een behoorlijke klus omdat zij ze gewoon zo in het aquarium had en de wortels inmiddels al behoorlijk gegroeid zijn haha

De wol kun je vaak met een vorkje wel eraf peuteren en de wortels mag je gerust lekker inkorten tot een centimeter of 3-4.

Ow heb net alles eraf gekregen zonder de wortels te beschadigen haha. Was al trots op mezelf.
Had me een hoop werk gescheeld als ik het eerder had gelezen😀
Nou ik ga mijn oude kapotte aquarium nu maar leeg halen en alles over zetten.
De vissen zullen blij zijn. Eindelijk weer licht straks voor ze.

De mooiste beloning kan je hen schenken door een fotootje van het resultaat te posten!
🙄
😀
Ga ik zeker doen als het klaar is! Moet even alles uitzoeken.
Heb er een big shopper vol spullen bij gekregen en een filter die ik nog nooit heb gezien.... :S

Ok dit filter heb ik gekregen. Het is echt super groot!

Bijlagen

• 20190818_190152.jpg
    20190818_190152.jpg
    103.6 KB · Weergaven: 140
Vaak zijn de luchtpompjes die erbij moeten niet al te stil en daarom zien veel mensen dit als een nadeel.

Ok. Ik heb een aquarium van 60 liter die goed liep tot de lichtkap het begaf van de week.
Toevallig kreeg ik deze nieuwe van 70 liter aangeboden.
Ik vind dit filter nogal een gevaarte om neer te zetten in zo'n klein aquarium.
Ik denk toch maar dat ik alles overhevel naar het nieuwe aquarium. Inclusief filter enzo

Oh zeker je oude filter meenemen naar het nieuwe aquarium, die bevat alle nuttige bacteriën om problemen te voorkomen.

Oh zeker je oude filter meenemen naar het nieuwe aquarium, die bevat alle nuttige bacteriën om problemen te voorkomen.
Ja dat was ik sowieso van plan. Maar ik denk dat ik het gekregen filter dan niet ga gebruiken. Zo bedoelde ik het meer.

Alles gaat over in het nieuwe aquarium. Ook de bodem en het water.
Ik was alleen even in dubio over de filter.
Ik vind hem veel te groot. En mijn eigen doet het prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan