Plantjes in Nano


N

Neonlover

Guest
Hey!

M'n Nano is nu 2 weken aan het draaien en ik wou jullie graag een update geven, maar ook wat raad vragen.
De plantjes achterin doen het zeer goed wat me zeer blij maakt. De twee felgroene planten op het hout lijken ook geen probleem te vormen. Het probleem ligt zich bij de rij plantjes vooraan en op de plantjes (sagittaria subulata) die op het huisje staan en de rest van het hout. De plantjes op het hout werden me verzekerd om op hout te kunnen, maar ze lijken me eigenlijk echt af te sterven. Ik heb nu een deel in de grond voor het hout gestopt, misschien helpt dit. Ik heb uiteraard een voedingsbodem maar ik voeg geen extra voedsel toe. Is dit misschien het probleem? Waterwaarden zijn goed behalve een iets te lage KH maar daar wordt aan gewerkt. Ik heb wel eens gelezen dat vloeibaar plantenvoer zeer slecht zou zijn voor garnalen maar daar ben ik uiteraard niet zeker van. Dit is ook de reden waarom ik het nog niet gekocht heb omdat ik van plan ben garnaaltjes te houden. De enige bewoner in het aquarium is voorlopig de immigrantslak Freddy, maar die laat ik lekker doen. Bedankt alvast voor de hulp!

Neonlover(Brent)

Tk8egr.jpg
TwSxw3.jpg
 
De plantjes die op het hout staan en op de buisjes zijn inderdaad Sagittaria subulata en die moet je dus in de grond planten. Als je ze op hout bindt sterven ze inderdaad af. Ik denk dat ze het een stuk beter gaan doen als je ze gewoon in de bodem plant.

Overigens heb ik nooit problemen gehad met plantenvoeding en garnalen (profito en all in one van planted box). Enige waar mijn garnalen slecht op reageerden waren vloeibare 'co2'/koolstof voedingen zoals easy carbo.
 
Leuk bakje! Idd moet die Sagarita subulata in de grond worden gestoken. Ik heb een vrij hoge dosering Ei voedingsstoffen, en de garnalen doen het prima, dus dat moet geen probleem vormen. Als je geen voeding gaat toedienen zullen vrijwel de meeste planten afsterven......
 
Ik vraag dus naar plantenvoeding zonder koolstof/co2 en dit zou goed moeten komen? En uiteraard de andere in de grond rammen. Zal dan gelijk wat javamos halen voor de open plekken die komen! Bedankt!

Brent
 
Ja hoor, moet even een topic vinden waar ik m'n fototjes kan droppen en dan zal ik beide bakjes eens tonen :).
Heb voeding gehaald van het merk MORE, het was iets nieuw volgens de verkoper. Het was wel redelijk duur (15 euro voor 250ml).
Ze verkopen ook voeding en de basisproductjes. Het is een soort luxemerk dat naar het schijnt wel waar voor zijn geld is, beetje de Gucci voor je bakje.
Hopelijk gaan m'n plantjes voorin het wat beter doen. Enig idee voor een topic of onderwerp waar ik gewoon fototjes kan delen? :)
Groetjes,

Neon(Brent)
 
Ik heb ze in de nano bij de cr s en daar geef ik geen voeding met weinig licht en ze blijven klein en compact met zo n 5-7 cm.
 

Terug
Bovenaan