Wat is er nieuw

Plantjes kweken.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Website
aquaforum.nl
In de zomer kweek ik altijd graag wat plantjes. Niet professioneel hoor, ik ben maar een prutser. Maar misschien toch leuk om te zien?
Hieronder zijn er een paar op de foto gezet:

Links wat Ludwigia mini super red.
In het midden, voorzichtig opkomend, Bacopa crenata, misschien ook wat Pogostemon erectus.
Aan de rechterkant, de wat grotere bladeren, is wat Ammania sengalensis aan het groeien.
IMG_20190715_120405.jpg

Leuk Ben, die heb je gewoon buiten staan in zand?
Leuk Ben, die heb je gewoon buiten staan in zand?
Ze staan ze in bloemaarde, potgrond eigenlijk. Nu gaat dat drijven wanneer je er water bij gooit daarom zit er een laagje aquariumgrond bovenop. Omdat ik het water telkens met een bloemgietertje bijvul zie je ook wel wat zwarte potgrond bovenop het aquariumzand. Maar het werkt eigenlijk best goed. Natuurlijk is het niet lonend om een paar van die plantjes in zo'n kweekbakje buiten te zetten. Maar het blijft wel leuk om na het zomerseizoen wat plantjes in je bak te kunnen verversen die zich dan wel weer submers moeten omzetten.

Erg leuk Ben :thumbs:. Moet je de toppen die boven het water uitkomen nog besproeien overigens want oorspronkelijk zijn de stekjes submers.

Goeie vraag, en volgens mij kunnen ook niet alle planten zomaar weer terug van submers naar emers?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan