Wat is er nieuw

Plantjes kweken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sannee
  • Startdatum Startdatum
S

Sannee

Guest
Hoi!

Ik zit wat rond te lezen over plantjes en ik zie dat je zelf plantjes kan kweken! Maar kan iemand me uitleggen hoe je dat het best kan doen?

Groetjes!

Tja welke wil je kweken.
Een boel kun je toppen en dan de top weer planten. Weer een ander krijgt uitlopers en die kun je ook losknippen en weer planten.
Dus het hangt er ook vanaf welke je wilt kweken.

Ik heb een zoetwater aquarium en ik zit de laatse tijd nog al te kijken wat plantjes ik in mijn aquarium kan doen met sluierstaarten. Welke planten kunnen het best daarbij? En ik weet eigenlijk niet hoe die plant heet die ik er nu in heb staan

#ik heb er waterpest in staan

De naam zegt het al, het kan een ware pest worden. Als het te lang word kun je het afknippen en weer in de bodem zetten.

Oke ik dacht dat ik het in een andere pot kan doen met potgrond en een goed vochtige bodem maar dat is dus niet zo?

Sommige planten kan je inderdaad boven water (emers) kweken. Waterpest is een echte waterplant en daar gaat dat echt niet mee lukken. De planten die je emers kan kweken zijn moerasplanten

Stengelplanten zijn in principe onderwater planten.
Moerasplanten kunnen wel emers worden gekweekt.
Waterpest kun je makkelijk inkorten en de delen gewoon weer in het water doen en het groeit verder.
Lijkt wel onkruid dus.

jessicapilon zei:
Stengelplanten zijn in principe onderwater planten.

Wat versta jij onder stengelplanten ???? Ik zie op sommige sites bv de Alternanthera-soorten als stengelplant genoemd, en zo zijn er wel meer. En deze soort is bij uitstek geschikt om emers te kweken

Hoornblad,Cabomba .

Ga naar Google afbeeldingen. Vul in Stengelplanten aquarium.
Zie je genoeg planten, en DIT.

flevovis.webklik.nl stengel planten .

Met hoe,of wat te doen.

Maar wat voor planten kan ik kweken in potgrond en waar kan ik die planten dan kopen?

ik wil van de zomer ook een kasje bouwen om het een en ander te gaan kweken, iemand tips over welke soorten en dergelijke?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan