Platy baby's dood


S

Stefanneman

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb nu al bijna een jaar en platy aquarium. Alles altijd prima en regelmatig zwangere platy's gehad en ook kerngezonde jonkies.

Nu waren er deze week weer 2 zwanger en alles verliep prima, niks vreemds in vergelijking met de vorige keren.

Echter vrijwel direct na geboorte gingen ze allemaal dood bij beide vissen.

Alle water waardes zijn goed en er is niks verandert in het aquarium met de vorige keren dat ik jonkies kreeg.

Kunnen jullie mij helpen?
Komt dit vaker voor?

Met vriendelijke groet,
Stefan
 
Dood, als in lijkjes op de bodem, of als in nergens te zien en waarschijnlijk opgegeten.

Want dat laatste is vrij normaal voor platies (en ook vele amdere vissen overigens)
 
Gingen alle jonkies dood of ook de volwassenen?
Wat zijn je bakmaten en je waterwaardes?
Iets veranderd aan de bak laatste tijd? Nieuwe plantjes ofzo? Nieuwe vis?
 
@Kjell.. Alleen de jonkies gingen dood.
Het is een 60x50x40 aquarium maar de jonkies zet in een kweekbakje met filtratie. Dat heeft altijd goed gewerkt bij mij. Geen nieuwe planten en ook geen nieuwe vis.
De waardes zijn: NO3: 65 NO2: 0,25 GH: 14 KH: 5 PH: 7,0
 
@Seabait zit midden in een verhuizing dus verversing is even er bij in geschoten. Maar kan dat ook de oorzaak zijn van het overlijden van de jonkies?
 
Je strip geeft een hoge no3 aan en dat er no2 aanwezig is,dat is niet gezond voor vissen en jonge visjes zijn meestal gevoeliger dus dat kan best de doodsoorzaak zijn idd.
 
Ik denk ook dat de no3 veel te hoog is en ik zou dat als dat kan eens met druppels laten testen. Hoe groot is die kweekbak en heb je een foto ervan?
 

Terug
Bovenaan