Wat is er nieuw

platy/guppy/blavk molly kweek *grootbrengen*

• Onderwerp starter Onderwerp starter Denver
  • Startdatum Startdatum
D

Denver

Guest
Precies een week geleden zijn mijn platys of black molly's bevallen van zo'n 20 kleintjes. Om dat er na 1 dag nog maar 4 baby's over waren heb ik besloten ze in een netbreeder van 20x15x15 te doen tot ze iets sterker zijn. Ze zijn nu alle 4 nog in leven.

Ik heb ook nog een zwanger guppy vrouwtje, ze heeft een grote zwarte vlek maar is nog niet heel dik. Weet iemand hoelang ze zwanger is?

Mijn doel met dit topic is eventuele tips krijgen om ze groot te krijgen, of zodat andere mensen ervan kunnen leren hoe ik het doe.

Foto's volgen!

Je kan de jonkies in een aparte aquarium in het liefst zonder bodum bedekking en enkel wat plantjes zodat je de bak goed schoon kunt maken.

Elke dag 20% verversen als je een aparte aquarium hebt waar je de jonkies in kunt laten opgroeien en zodra ze groter zijn groot genoeg om niet meer in de mondjes te passen van de grote vissen kun je ze terugplaatsen.

1 nadeel platy's en molly's kweken ontzettend veel dus voor je het weet heb je overbevolking.

Ik zal gewoon de kleintjes in de bak laten genoeg drijfplanten en de sterkste overleven het.

Hopelijk heb ik hiermee goeie informatie kunnen geven.

2e aqua is helaas geen optie, ik probeer het 1st zo.
hoe zie ik hrt verschil tussen black molly babys en plasty babys?

Mijn black molly baby's waren (het is haast niet te geloven, maar toch) ZWART 🙄

Ik heb nog nooit een volwassen plasty gezien dus laat staan een plasty baby 😉

Volwassen plasty:

sBdF11-7ct41WZ_KzNKuW3s5Y06NN0JC.jpeg

Baby plasty:

sBdF11-7ct41WZ_KzNKuW3s5Y06NN0JC.jpeg

Dankje Jones,lijkt me dan niet echt moeilijk om het verschil te zien tussen een Molly en een Plasty toch?! :juggle: 😉

De tweede tref je sowieso zelden in aquaria aan, dus dat maakt het makkelijk.

Haha, volgens mij weten we allemaal wel dat ik gewoon platy bedoelde.
En zijn er al verschillen in de 1e week?

Denver zei:
Haha, volgens mij weten we allemaal wel dat ik gewoon platy bedoelde.
En zijn er al verschillen in de 1e week?

Was ook maar een flauw grapje 😉
Je hoeft geen expert te zijn om gelijk al verschil in soort te kunnen zien bij de kleine visjes hoor.

Hhhmm in dat geval gok ik dat het olatys of plastys zijn....

Deze levendbarenden kweken is niet zo heel moeilijk (het is op zich lastiger om ze NIET te kweken). Om ze mooi uit te laten groeien is een stuk lastiger. Daarvoor hebben ze in elk geval veel ruimte nodig en goede voeding. In zo'n piepklein bakje wordt dat lastig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan