Wat is er nieuw

Platy, guppy of toch een molly ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mark62
  • Startdatum Startdatum
M

Mark62

Guest
Ik heb gisteren wat vissen van iemand overgenomen en probeer nu natuurlijk "uit te vissen" wat nu wat is.
En deze houdt mij nog het meeste in vertwijfeling; gezien het formaat (iets kleiner dan een tetra) lijkt het me nog een jonkie en twijfel ik nog het meest tussen een platy en een guppy.

Zeer benieuwd of hoe de experts hier er over denken. :S

20171122_024442.jpg

Mhhh zeer grote ogen maar het lichaam van een hoogvin karper, ik denk dat het hier niet om een Platy of Gup gaat maar ook geen black molly , ik hou het op een wel een tandkarper achtige en vermoedelijk een hoogvin kaper die vrouwelijk is omdat alleen de mannen een hoge boven vin krijgen en vrouwen wel groot worden en op een grote gup lijken alleen de ogen zijn van een gup kleiner.
maar ik kan het ook mis hebben en wie weet zit er wel iemand hier dit dit soort heeft en of kan indentificeren op geslacht.

Oh kijk aan, wat verrassend. De ogen zijn idd in verhouding (te) groot voor een gup. Een correctie op de grootte bij nader inzien; ze (ik heb er 3) variëren een beetje rond/onder de cm.

Mhhh zeer grote ogen maar het lichaam van een hoogvin karper, ik denk dat het hier niet om een Platy of Gup gaat maar ook geen black molly , ik hou het op een wel een tandkarper achtige en vermoedelijk een hoogvin kaper die vrouwelijk is omdat alleen de mannen een hoge boven vin krijgen en vrouwen wel groot worden en op een grote gup lijken alleen de ogen zijn van een gup kleiner.
maar ik kan het ook mis hebben en wie weet zit er wel iemand hier dit dit soort heeft en of kan indentificeren op geslacht.
ik ben geen expert maar het is volgens mij geen platy en geen molly. Platys zijn minder langwerpig en hebben kleinere ogen, mollies hebben een heel andere huid en veel kleinere ogen. Als het sexen net gaat als bij de mollies, is het een vrouwtje, want zij heeft twee vinnen in plaats van een penis. Zij zie eruit als een guppie, maar ik ken niet alle vissoorten en ze heeft wel wat grote ogen voor een gup..

gr

Een Poecilia reticulatus (guppy) is het sowieso niet. De lichaamsbouw klopt daar niet mee en ik heb nog nooit een zó zwarte gup van die grootte gezien.

Persoonlijk denk ik aan een Xiphophorus helleri (zwaarddrager).
De lichaamsbouw klopt niet met die van een platy of molly, en ook niet met die van een hoogvinkarper.

Volgens mij is dat ook een zwaarddrager jong

Het topic had dan beter kunnen heten wat ben ik😀😀

Daar had ik idd ook voor kunnen kiezen. 😀
Vooralsnog lijken de meningen zich dus toch het meest ri de zwaarddrager te vormen ...... 😉
Het topic had dan beter kunnen heten wat ben ik😀😀

Ben dan wel benieuwd wat het straks gaat worden🙂

Ik zou toch denken een molly 😀
Vooral ondat ik nog nooit zo een zwarte zwaarddrager heb gezien. Maar w egaan het zien

100% Eern zwarte Zwaarddrager.

Deze zijn veel gebruikt bij huidkankeronderzoek. Deze kweekvorm is gevoelig voor melanoomvorming.

Wat het dan ook mag zijn, de kleurcombinatie is prachtig. Goud met zwart.

Neem de post van Botia maar aan voor een goede identificatie.:deal:

Zwaarddrager vrouw 100%

Zal hooguit een kruising zijn. Wel zielig die grote ogen 🙁

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan