Platy laat witte bolletjes vallen


N

Nicolette

Guest
Ik heb 3 platys, 2 dames en 1 heer.
Eentje lijkt mij duidelijk zwanger met een dikke buik. Ze zondert zich ook regelmatig af.
Nu lijkt het af en toe of ze hele kleine bolletjes (eitjes?) laat vallen. Soms zitten er een paar als een stringente aan haar vast. De bolletjes die vallen, blijven liggen.
Geen idee wat dit nu is, iemand wel een idee....


20170216_120757.jpg


20170216_120757.jpg
 
Volgens mij hebben levendbarende vissen wel eitjes, maar die eitjes komen in de buik van het vrouwtje uit. Het zou kunnen dat de eitjes die ze heeft geproduceerd niet bevrucht zijn en dat ze die daarom laat vallen?

Of misschien is het gewoon ontlasting?
 
Ze zijn mega klein, als een speldenknop. Ik krijg ze niet op de foto
Op deze foto 'hangen' er een paar.


IMG_20170221_102018_519.JPG
 
Soms laat ze er 1 of 2 vallen en dan zijn het echt bolletjes, lijkt niets op normale ontlasting
 
Dat lijkt me toch geen ontlasting als ik het zo op die algenbal zie liggen, maar of het dan eitjes zijn, geen idee, het zou wel kunnen.

Volgens mij hebben levendbarende vissen wel eitjes, maar die eitjes komen in de buik van het vrouwtje uit. Het zou kunnen dat de eitjes die ze heeft geproduceerd niet bevrucht zijn en dat ze die daarom laat vallen?

Of misschien is het gewoon ontlasting?

Mbt dat levendbarenden ook allemaal eitjes hebben klopt deels. Eierlevendbarenden laten de eitjes in de baarmoeder uitkomen, hiertoe behoren onder andere platies en guppen, er zijn echter ook écht levendbarende vissen (de goodeidae) waarbij volgens mij geen sprake is van eitjes, maar die dus echt levendbaremd zijn
 
Dit is een typisch geval van een miskraam! Ook bij levendbarenden komt het helaas voor. Hier doe je niets tegen.
 
Dit is een typisch geval van een miskraam! Ook bij levendbarenden komt het helaas voor. Hier doe je niets tegen.

Balen, maar is niet anders.
Heb je enig idee wat daarvan een oorzaak kan zijn?

Ik zie nu niets meer vallen en ze is nog steeds dik, dus wie weet later....
 
Stress is vaak de oorzaak. Zit je man nogal achter de dames aan?
 

Terug
Bovenaan