Wat is er nieuw

Platy met afwijkende lichaamsvorm?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Konravi
  • Startdatum Startdatum
K

Konravi

Guest
Ik had platy's in mijn Juwel Rio 180. Maar omdat ze mijn bak overnamen had ik de mannen van de vrouwen gescheiden (op 1 man na bij de vrouwen) en heb ik de mannen bij mijn goudvissen gedaan. Tot dusver ging eigenlijk alles goed. De mannen zaten met een groep van 5 bij elkaar. De mannen heb ik uiteindelijk met de vrouwen weg gebracht naar de dierenwinkel omdat ik er af wou. 1 man durfde ik niet weg te brengen, omdat hij ander gedrag vertoonde (wat sloom zwemmen en minder "bemoeien" met de groep). Eerlijk gezegd verwachtte ik dat deze man snel het loodje zou leggen, maar hij leeft nu na ongeveer 3 weken nog steeds. Gekke is dat naast het andere gedrag hij ook een ander uiterlijk heeft gekregen en hij zwemt nu altijd een beetje schuin naar boven.

Ik heb hem al behandeld met een zoutbadje, heb de temperatuur aangepast naar wat warmer, maar hij blijft een zoals hij was.
Ik heb op internet gezocht naar wat het kon zijn, maar kon nergens iets vergelijkbaars vinden.
Waterwaardes:
NO3 0
NO2 0
GH 16
KH 3
pH 6.8
Cl 0

Hier een foto ("stofjes" die zweven is voer, want ik had net gevoerd!)
BTv5xfPGAfAMl87MyffB8OSFvfcvfQVL.jpeg
 
Heb even voor je gezocht op google en ik kom verschillende dingen tegen, waaronder: ouderdom, te eenzijdig voedsel, gebrek aan vitamine C.

Vitamine C gebrek komt veel voor als je vissen alleen droogvoer geeft en kan zorgen voor een kromme rug en zwakke kieuwdeksels.
 
Ouderdom zou denk ik niet kunnen, visje was ongeveer 1,5 jaar. Eenzijdig voedsel, tja. Ik geef ze vlokken voor tropische vissen, maar ze aten ook altijd mee van de tabletten voor de bodembewoners. Ik geef ze 1x per week diepvriesvoer. Vit. C zou kunnen, maar waarom is dan maar 1 die er last van heeft? Visje is trouwens vanochtend dood gegaan. 🙁
 
jammer dat je visje is doodgegaan. Waarom die anderen dan nergens last van hebben weet ik..vreemd hoor
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan