Wat is er nieuw

Platy of zwaarddrager vrouwtjes?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ellenschaap
  • Startdatum Startdatum
E

ellenschaap

Guest
Hallo iedereen,

Deze 2 visjes heb ik van iemand overgenomen. Ze had zowel zwaarddragers als platy's. Ik weet dus niet wat het zijn maar ik ben wel benieuwd. Weten jullie het?

bjjYe22DRqbk0sedbDk0ZhyIZFH8VQjJ.jpeg

bjjYe22DRqbk0sedbDk0ZhyIZFH8VQjJ.jpeg
 
Hmm. Lastig. Eerste ingeving is platy's, maar durf er geen fles wijn onder te verwedden..
 
De eerste is een platy, maar de tweede zou heel goed een zwaarddrager kunnen zijn.
 
Zowel de eerste als 2e zijn zwaarddragers.

De verschillen zijn zeer duidelijk. Platy's zijn namelijk veel ronder. Behalve dan bij de variatus platy maar ookdat is te zien.

full28219774_b.jpg


Xiphophorus%20variatus%20Orange%20gold.jpg


Wel zijn rond 1925 Platy's gebruikt om de rode kleur in de Zwaarddrager te krijgen.
 
Heb zelf ook 2 die op de eerste foto , dat zou een platty moeten zijn.

Foto twee durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar lijkt op een zwaarddrager. maar twijfel heel erg

zie hier ook een vrouwtje zwaarddrager

imgp0007ns3.jpg
 
darkspy zei:
Heb zelf ook 2 die op de eerste foto , dat zou een platty moeten zijn.

Foto twee durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar lijkt op een zwaarddrager. maar twijfel heel erg

zie hier ook een vrouwtje zwaarddrager

imgp0007ns3.jpg
Beiden vissen zijn 100% Zwaarddragers. Ik heb ze jaren selectief gekweekt.

Ik snap ook niet dat mensen deze soorten ook door elkaar halen want het verschil is toch zeer duidelijk.
 
Ik vind de eerste toch heel erg op een platy lijken hoor. Wel een hele magere platy.
 
Eerste is ook nog best klein. Maar het zijn dus zwaarddragers, bedankt! Wel vreemd dat ze dan niet kweken want ze zitten nu toch al een paar maanden in mijn bak en ik heb ook een hele mooie man zwaarddrager. Ik dacht eerst ook dat het zwaarddragers waren maar doordat ze niet kweekten ging ik twijfelen.
 
Jones zei:
Ik vind de eerste toch heel erg op een platy lijken hoor. Wel een hele magere platy.
Een Platy is veel ronder van bouw.

Jonge Zwaarddrager dames zijn de eerste maanden vrij slank. Na enkele maanden worden ze veel ronder.
 
Maar weet iemand waarom ze dan niet kweken met mijn mannetjes zwaarddrager? Daarom dacht ik namelijk dat het misschien platy's waren
 
My second opinion:

Foto 1 = twijfelgevalletje, misschien zwaarddrager maar zou ook heel jong plaatje kunnen zijn..
Foto 2 = zwaarddrager

Ik denk dat deze exemplaren nog iets te jong zijn om te gaan paren.
 
Van mijn kant geen twijfel hoor.

100% Zwaarddrager vrouwen.
 
Malloot zei:
Van mijn kant geen twijfel hoor.

100% Zwaarddrager vrouwen.
Ik snap die twijfel ook echt niet.
 
ellenschaap zei:
Maar weet iemand waarom ze dan niet kweken met mijn mannetjes zwaarddrager? Daarom dacht ik namelijk dat het misschien platy's waren
Als een Zwaarddrager man alleen is dan zal hij proberen te paren met Platy's. Het zelfde omgekeerd. Sommige mannen tonen geen enkele belangstelling voor hun vrouwtjes en misschien is dat zo met de jouwe. Daarnaast zijn jou vrouwtjes nog wel erg jong. En wellicht helemaal geen vrouwen! Je hebt bij dit soort twee type mannen. De eerste groep krijgt alle mannelijke geslachtskenmerken na 3 maanden en de 2e pas na 10-18 maanden!.

Alle kleurtjes in Zwaarddragers zijn erin gekweekt met behulp van een Platy (platy's zijn heel variabel in de natuur en Zwaarddragers niet. Platy kweekvormen konden dus makkelijk ontstaan in gevangenschap). platy man x Zwaarddrager vrouw. Hoewel deze soorten in de natuur in dezelfde wateren voorkomen (Zwaarddragers in het midden van de wateren en platy's meer aan de randen) worden bastaarden in de natuur niet waargenomen.
 
Ah oke dank jullie wel! Het eerste visje is inderdaad nog jong, maar die tweede volgens mij niet hoor. Maar ik wacht af, ze doen het verder goed 🙂
 
Botia zei:
darkspy zei:
Heb zelf ook 2 die op de eerste foto , dat zou een platty moeten zijn.

Foto twee durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar lijkt op een zwaarddrager. maar twijfel heel erg

zie hier ook een vrouwtje zwaarddrager

imgp0007ns3.jpg
Beiden vissen zijn 100% Zwaarddragers. Ik heb ze jaren selectief gekweekt.

Ik snap ook niet dat mensen deze soorten ook door elkaar halen want het verschil is toch zeer duidelijk.

ik heb gisteren mijn platys bekeken en die zien er niet zo uit.
denk dat Botia gelijk heeft, zijn beide zwaarddragers vrouwtjes.
 
Ik zeg ook twee Zwaarddragers, maar het lijkt of de tweede een spitse anaalvin heeft, dus dat zou een man kunnen worden uh zijn.. 🙂
 
Jacobus zei:
My second opinion:

Foto 1 = twijfelgevalletje, misschien zwaarddrager maar zou ook heel jong plaatje kunnen zijn..
Foto 2 = zwaarddrager

Ik denk dat deze exemplaren nog iets te jong zijn om te gaan paren.

neej neej,

die van mij zijn nog geen half jaar en zijn zwanger.
 
Bijna een half jaar is al best oud hoor. 😉 Dan is de vis al uitgegroeid.
 
Hmm apart dan dat ze niet kweken, misschien zijn het dan inderdaad mannetjes en moeten ze nog een gonopodium krijgen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan