Wat is er nieuw

Platy sneller laten kweken

• Onderwerp starter Onderwerp starter guppie100
  • Startdatum Startdatum
G

guppie100

Guest
Kan je ervoor zorgen dat Platy sneller kunnen kweken of is dat niet mogelijk?

Meeste van de mensen willen juist langzamer kweken, dus wat is er aan de hand?

Vraag aan je moeder, of dat kan. 3 in eenjaar.

proteïne rijk voedsel in goed koop voer zit veel soja of ander plantaardig materiaal daar groeie ze langzamer van levende of bevroren mugen larven etc zijn goeie bronnen van proteïne

proteïne rijk voedsel in goed koop voer zit veel soja of ander plantaardig materiaal daar groeie ze langzamer van levende of bevroren mugen larven etc zijn goeie bronnen van proteïne
Owh ik geef ze guppen voer meestal en soms diepvries voer.

Je moet voor je platys gaat kweken bedenken wat je met al die jongen gaat doen, totdat ze verkocht zijn (als dat al lukt). Ze hebben erg veel ruimte nodig:br:

guppen en plaatjes, baren vanzelf.
is 1 x een man bij geweest, dan heeft ze voor half jaar sperma genoeg.

guppen en plaatjes, baren vanzelf.
is 1 x een man bij geweest, dan heeft ze voor half jaar sperma genoeg.
Ah dus geen reden om zorgen te maken dat hun niet paren even?

Ah dus geen reden om zorgen te maken dat hun niet paren even?
Mannetjes blijven wel jagen. dat hou je altijd.

hoe lang duurt het tot mijn guppies jongen krijgen? - Startpagina.nl

https://www.startpagina.nl/v/dieren/huisdieren/vraag/219379/duurt-guppies-jongen/

1. In cache
30 jul. 2011 - ... bewaren, kan ze wel tot 5 keer na elkaar zwanger zijn van diezelfde paring ... Ik zet dus geen volwassen guppen apart en laat ook de jongen ...

Een ding weet je zeker: het worden Plaatjes van baby's.
Of baby's van Plaatjes...
Eh...
Hm, laat maar, ghegheghe.

Ik wist niet dat ze zaad opslaan die vrouwen weer wat geleerd hier :book::c

Maar wat is nu echt de vraag hierzo dan? Sneller kweken of sneller laten groeien?
Sneller laten groeien zit 'm o.a. in het soort voer, temperatuur en zelfs frequente waterwissels (stimuleert de bloedsomloop en daardoor ook de groei).
Sneller kweken is toch wat lastiger. Tenzij de opgroei versneld wordt, kan er sneller gekweekt worden. Het is dusdanig dat bij een vrij constante watertemperatuur gedurende de zwangerschap, de zwangerschap ook korter kan duren omdat de embryos sneller zich ontwikkelen. Heel toevallig heb ik net een artikel erover klaar wat bij ons (Poecilia Nederland) in het Poecilia nieuws zal worden gepubliceerd.

Zaad opslaan kan alleen bij een grote groep aan eierlevendbarende tandkapers (ovovivipaar). Dus er is ook een schare aan deze groep die dat niet kunnen. Bij echte levendbarende tandkarpers (vivipaar), kunnen vrouwen geen zaadpakketjes opslaan. De platy's behoren tot de groep ovovivipare levendbarenden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan