Wat is er nieuw

Platy veranderen van geslacht?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wiebelkonijn
  • Startdatum Startdatum
W

Wiebelkonijn

Guest
Ik heb een bak van 60x30x30 indraaien voor mijn platy's bloedend hart.
Op dit moment zitten ze in mijn Lido 120, maar ik wil graag een bak alleen voor de platy's.

Ik heb nu drie stuks. De bedoeling was 2 vrouwtjes, 1 mannetje.
Ik begon met twee stuks, een mannetje en een vrouwtje. Het mannetje ging dezelfde avond nog dood en ik kocht een mannetje erbij. En even later nog een vrouwtje, omdat die verhouding beter is.

Maar het gekke is, dat die twee vrouwtjes, nu heel erg op mannetjes lijken. Terwijl toen ik ze kocht, toch 100% zeker was dat het vrouwtjes waren. Maar na 2 weken leken het opeens allemaal mannetjes!

Nu heb ik gehoord dat platy's van geslacht kunnen veranderen als ze in een groep van het ene geslacht minder hebben dan het andere. Vind ik een gek verhaal, maar goed ik geloof het 🙂. Maar iedere platy lijkt nu wel mannetje te worden?

Hierbij de foto's;
Visje 1
3e116628-b85a-4ec7-987d-1749b71579d5_zpsf84d9138.png

842716F4-522A-4C21-9276-62747630E09F_zpsfhxnroxo.jpg


Visje 2
6c13f3e3-1400-426b-afab-8e3c4f186a90_zps5cc40803.png

6d299c31-a41d-47af-96b1-764a9e80bcc4_zpsaacb221d.png


Zie ik het nu verkeerd en zijn het wel vrouwtjes? Of is het mogelijk dat ze veranderen van geslacht?
 
ik zou ook zeggen dat het 2 mannetjes zijn
 
Er zijn Platy mannen die vrij laat een gonopodium ontwikkelen je kan wel zien welke dat zijn omdat de eerste vinstralen van de anaalvin iets samengevouwen zitten wat je bij een vrouwtje niet ziet. Maar dat is echt iets voor kenners. Je zal zien dat ze opelkaar gaan jagen, de dominanste zal de zwakkere steeds weg jagen. Heb je 5 of meer mannen dan heb je dat niet of minder.

Voor Platy's is het zeer belangerijk dat ze groenvoer krijgen. Ik zelf voer daarom vlokken voor Malawi cichliden wat zeer goed bevalt.
 
Hallo botia

Hoe dat ik het geslacht dan zien bij kleine platys ?
Ze lijken namelijk net 2 vrouwen ma hebben de vin wel in en als ik dan tegen het raam tik dan zet hij of zij ze wel uit wat is het dan ??

Ik heb nog niet zo veel ervaring,
En geef ik mijn platys verkeerd voer ? want ze eten aan me planten ?

Mvg Priscilla
 
Hoi Botia
Bedankt voor je antwoord. Ik ga voortaan nog beter opletten.

Ze krijgen bij mij groenvoer inderdaad.
 
Sandylady21: Wacht het even ene paar weken af als het mannen zijn ontwikkelen ze vanzelf hun Gonodpodium. Platy's eten niet van je planten maar wel eventuele algen die er aan zitten. verder geef je Platy's voer met een hoog plantaardig aandeel. Zoals Malwai vlokken of Guppyvoeders

Wiebelkonijn: Ik vond net deze foto's. Dit zijn al redelijk volwassen mannen die wat laat hun gonopodium ontwikkelen. Het zijn echt mannen al zou je in eerste instantie denken aan vrouwen.

11383.jpg


PA-cTsSaKekZIhnKwOJA3KX10_wknkhm.jpeg


Normaal vrouwtje
PA-cTsSaKekZIhnKwOJA3KX10_wknkhm.jpeg
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan