Wat is er nieuw

Platy verstopt en hangt stil in de bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter springendegoudvi
  • Startdatum Startdatum
S

springendegoudvi

Guest
Hallo allen,

Ik heb een bak van 60 liter en er zitten al een maand 4 platy's en een slakje in (en planten, filter en luchtpomp)
Maar ik maak me nu wat zorgen om 1 platy. Ik heb al geprobeerd om te kijken of het een mannetje of vrouwtje is maar dat heb ik niet zo kunnen ontdekken.

Maar wat ie nu doet is, zich verstoppen in het mr.krabs decoratiehuisje of net naast de filter en daar gaat ie verticaal ''stilhangen'' in het water. De rugvin staat gewoon omhoog en wappert wel gewoon met z'n zijvinnetjes. Af en toe zwemt ie wat rond en soms als er eentje erachteraan gaat duikt ie weer weg en hangt ie weer stil niet verticaal, dat doet ie alleen naast het filter.. De rest doet allemaal ''normaal'' en die zwemmen wat rond.
Ik zie geen zwarte vlek of rare aandoeningen.

PS. Als hij in het huisje zit en er komt een vis in de buurt steekt ie zn kop er een beetje buiten met zon aanvalshouding zeg maar..

Wat moet ik nou doen?

echt al super bedankt 🙂

Het kan zijn dat je 2 mannen hebt, en dan zal de dominante steeds achter de zwakkere aanjagen.

Kijk eens naar de aarsvin.

Staafje = Man
platy%20zebra.jpg

Driehoekje = Vrouw
-hybrkU8k9sdxivrBmH1efimrUmJxmIl.jpeg

Oke, maar wat moet ik dan doen? Het is de hele maand nog goed gegaan. Zoals het lijkt zijn het allemaal mannetjes! :O oh oh.. en nu?

Of enkele mannen toevoegen en dan heb je een mannen groep. Of 3 mannen naar een ander huis en 3 vrouwen erbij.

Dat laatste heeft de voorkeur

Oke ja, het zijn dus allemaal mannen.. maar die ene doet nog steeds zo raar... hij beweegt niet of hij schiet door de bak en zoekt een schuilplek.. Zal ik het maar even wachten?

Ik zou zo snel mogelijk handelen.Die ene zal constant door de dominante te grazen worden genomen. Dit zo laten is wachten op zijn dood en dan is de volgende de l*l.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan